Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg må bare spørre om noe jeg egentlig har lurt på en liten stund.

Jeg vet at ved å spise mye karbohydrater så binder du vann i kroppen, men jeg synes allikevel det er litt merkelig at hver gang jeg øker mengden karbohydrater i kosten, så ser det ut som jeg legger på meg flere kilo med en gang. Det er mest i nedre mageregion at dette er synlig, ved at området under navelen, "buler ut".

For å ta et eksempel da. Var på en liten diett i sommer, lå på anbefalt mengde karbohydrater fra kalkulatoren deres (175 g for min del). Så fikk jeg meg en ganske fysisk krevende jobb og måtte derfor spise mer. Så da økte jeg karbohydrat inntaket til kanskje rundt 250-300 g, men jeg er ganske sikker på at jeg fortsatt lå i underskudd av kalorier, eller så kan det i hvertfall ikke ha vært mye over. Allikevel så magen tålig pløsete ut nesten med en gang, ved at mageområdet som jeg nevnte, buler ut. Samme greia skjer jo når jeg prøver å bygge muskler og gå i kalorioverskudd. Jeg vet at jeg ikke ligger for mye over kaloribehovet mitt, men det ser og føles nesten ut som jeg blir "lubben" med en gang...

Er dette bare vann som karbohydratene trekker med seg og som legger seg akkurat i nedre mageområde, eller reagerer kroppen min annerledes ved å øke karbohydratinntaket? Kan forsåvidt også nevne at jeg for et par uker siden, tok en ukes pause fra treningen og spiste litt som jeg ville (en del usunt med andre ord). Da merket jeg at brystene plutselig begynte å "stikke ut"....altså på grensen til "manboobs"... Det gikk jo så klart vekk når jeg begynte å spise riktig igjen, men det er litt slitsom å måtte se "feit" ut, hver gang jeg bare øker litt på karbohydratene.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13309-reaksjoner-p%C3%A5-karbohydrater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja altså, jeg og er veldig sikker på at det er vann jeg legger på meg, siden vekta flyr opp og ned ettersom hvor mye væske jeg får i meg og jeg må også ha verdens minste blære i og med at går ganske ofte på do når jeg spiser lite karbs.

Men jeg vet jo om flere som spiser masse karbohydrater og samtidig har synlige magemuskler. For min del virker det nesten umulig det da, siden jeg legger på meg en hel innsjø hver gang jeg spiser litt ekstra med karbohydrater....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...