Gå til innhold

Styrkeløft-konkurranse på tirsdag, trenger litt hjelp


Meilin

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg skal være med på en liten styrkeløftkonkurranse på treningssenteret på skolen jeg går på nå på tirsdag, og det ble litt sånn plutselig-påmelding etter overtaling fra en ansatt på treningsstudioet hvor dette foregår, så jeg lurer litt på hvordan jeg skal legge opp dagene fram til da. Jeg har ikke trent så veldig mye sammenhengede de siste tre-fire månedene og føler derfor at styrken er litt så som så, men skal gi det en sjanse fordet. Jeg veier for tiden ganske mye, mellom 58 og 60 kg fordelt på usle 155 cm, og vil helst være litt lettere når vi skal veies inn. Hvordan skal jeg legge opp mat, drikke og eventuell trening i forhold til det? Er det vits å gå for å dehydrere kroppen før innveiing?

Jeg testa maksløft i markløft, knebøy og benkpress i dag, og endte opp med en mark på 95 kg, bøy på 85 kg (klarte 90 med litt hjelp, så det er innen rekkevidde) og benk på stakkarslige 45 kg. Er det vits å prøve seg på knebånd for å løfte mer i knebøy, og er det noe utstyr man kan bruke for å klare mer i benk og mark? Målet er foreløpig å klare 100 kg i mark, 90 i knebøy og 50 i benk. Med tanke på at det bare er fire dager igjen, er det dumt å prøve å øke noe i styrke de neste dagene?

Håper på svar, da jeg er litt løk når det kommer til sånt her..Konkurransen er ikke svære greiene, med bare fem jenter påmeldt (og kanskje 25-30 gutter,) men har lyst til å løfte så mye som mulig når jeg nå først skal prøve styrkeløft. Kanskje gir det mersmak og fører til et nytt mål med styrketreninga.:rolleyes: Og etter hva de ansatte på studioet forteller, så er det bare en av de andre jentene som løfter noe særlig (og at det er på rundt mitt (lave) nivå).. Så jeg går for gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra løft på deg i forhold til vekt!

Siden det er så kort tid til konkurransen bør du ikke løfte for tungt nå. Tenk teknikk trening på lette vekter og få inn bevegelsene skikkelig.

Å presse deg ned i vekt nå gjør nok at du taper mer styrke enn du vil vinne på en lavere vektklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...