Gå til innhold

Senebetennelse av overtrening. Hvordan skal jeg starte igjen?

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens!

Jeg har klart å få senebetennelse i begge hender/underarmer etter en periode med hard trening, potensielt overtrening? Uansett så er dette noe jeg har gått med i halvannen måned nå og det er blitt MYE bedre enn hva det en gang var, men fremdeles så er det smerter etter små daglige løft i hverdagen. Jeg har fortsatt prøvd å ta det helt med ro og propper i meg en ibuxkur 600mg som går over 10 dager igjen. Når jeg først tok en sånn 10 dagers kur så merket jeg utrolig god framgang med at smerter avtok mye mer enn hva det var osv, men jeg leste at det kan ødelegge healingprosessen ved langvarig bruk, så tok pause en periode. Men føler at jeg må prøve igjen siden det har stagnert litt.

I hvert fall det jeg lurer på da er om det er noen her på forumet som har erfaring med dette og om det er eventuelle opptreningsfaser o.l. som jeg kan gjøre for at det blir bedre eller om jeg bare må ta tiden til pass og vente til jeg ikke kjenner noe? Hva så den dagen jeg eventuelt blir helt fin, er det noen spesielle øvelser som man kan gjøre for å kjenne om det er trygt å begynne med rolig trening igjen? Setter pris på alle svar og gjerne del erfaringer som dere selv har hatt ang dette.

Mvh Stamy

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei! med forbehold om at jeg på ingen måte er ekspert på området, men har to personlige erfaringer med senebetennelse i håndledda.

Første gang var da jeg var 18 år, da drev jeg ikke med noen form for fysisk aktivitet, og er ikke sikker på hva betennelsen kom av, men det ble så ille at jeg etter hvert ikke fikk til å åpne min egen brus en gang. Så ble jeg innkalt til førstegangstjeneste, og der var det ikke noe kjære mor, og jeg måtte ta pushups. Å ha hendene i vinkelen pushups krever var helt jævlig mtp. smerter i håndledda. Men etter 14dager med pushups var jeg nesten perfekt igjen, og siden har jeg ikke hatt problemer, helt til for 14dager siden, (er nå 25år) da jeg hjelp til å måkke utover 7 kubikk med fyllemasse. Fikk da "kramsnø" følelse inne i håndledda og en fysio jeg skjenner konstanterte senebetennelse. Hadde 10 dager hvile fra styrketreninga, og det ble ikke noe særlig bedre, og i går klarte jeg ikke holde meg mer, og dro for å pumpe. Idag er jeg nesten perfekt igjen, og "kramsnøen" jeg skjente når jeg strammet leddet er helt borte, men kan skjenne en liten "størlhet" i senene enda. Så for min del hjalp det veldig å trene styrke. Og her er foresten en link fra olympiatoppen ang. ibux. kanskje noe å tenke på, hva vet jeg :p

Sigbjørn Dimmen disputerte 3. Juni på en avhandling om effekten av cox-hemmere (NSAID, f ex Voltaren og Ibux).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...