Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp nytt program og tatt utgangspunkt i x size programmet, men modifisert det til mine prioriterings punkter; bein,skuldre og biceps. Håper dere har litt innspill og sier ifra om jeg er helt på bærtur her :D Tenker litt på å bytt om på øvelser hver 2 uke for at kroppen ikke skal bli vant til øvelsene.

Dette er dog et utkast, da jeg må prøve ut å se hvor lang tid jeg faktisk bruker og se litt hvordan kroppen reagerer/klarer. Syns noe av dagene ser litt tam ut, men kom med innspill! :)

Mandag:

15 min på ecllipse maskin.

Frontbøy: 4x4-6 (+2x12 med stang oppvarming)

Strake markløft: 3x6

En arms sidehev i kabel: 3x8 med dropset dobbel sidehev 3x15( eller til utmattelse)

Facepulls: 3x12-15

Biceps Curls m z stang: 3x10 med dropset bicepscurls m hantler 3x15

Mage: Planken 4 x 30sec

Tirsdag:

Benkpress: 4x4-6

Skråbenk flyes: 3x12

Dips: 3x10

Fransk Press: 3x10 med dropset kickback 3x15(eller til utmattelse)

2x tabattasprint (20sec jobbing, 10sec hvile x 8 x 2)

Mage: Sit ups med plate 5x10

Torsdag:

15 min powerwalk med stigning

Markløft: 2x12 oppvarming lav vekt

3x12,10,8

Nedtrekk bredt grep: 3x10

Nedtrekk v-grep: 4x8

Deie sæ curls (biceps i cablecross, vet ikke hva den heter :p): 3x8-10

Hammercurl: 3x10-15

Sit ups i skrå benk: 4x15

Fredag:

Frontbøy: 4x8-10

Hip Thrusts: 3x10

Militærpress: 4x4-6

Fronthev med plate: 4x10-12

Push ups: 3x20

2x Tabattasprint

Mage i TRX: 5x10

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12538-en-variant-av-x-size-hva-mener-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har satt opp nytt program og tatt utgangspunkt i x size programmet, men modifisert det til mine prioriterings punkter; bein,skuldre og biceps. Håper dere har litt innspill og sier ifra om jeg er helt på bærtur her :D Tenker litt på å bytt om på øvelser hver 2 uke for at kroppen ikke skal bli vant til øvelsene.

Dette er dog et utkast, da jeg må prøve ut å se hvor lang tid jeg faktisk bruker og se litt hvordan kroppen reagerer/klarer. Syns noe av dagene ser litt tam ut, men kom med innspill! :)

Mandag:

15 min på ecllipse maskin.

Frontbøy: 4x4-6 (+2x12 med stang oppvarming)

Strake markløft: 3x6

En arms sidehev i kabel: 3x8 med dropset dobbel sidehev 3x15( eller til utmattelse)

Facepulls: 3x12-15

Biceps Curls m z stang: 3x10 med dropset bicepscurls m hantler 3x15

Mage: Planken 4 x 30sec

Tirsdag:

Benkpress: 4x4-6

Skråbenk flyes: 3x12

Dips: 3x10

Fransk Press: 3x10 med dropset kickback 3x15(eller til utmattelse)

2x tabattasprint (20sec jobbing, 10sec hvile x 8 x 2)

Mage: Sit ups med plate 5x10

Torsdag:

15 min powerwalk med stigning

Markløft: 2x12 oppvarming lav vekt

3x12,10,8

Nedtrekk bredt grep: 3x10

Nedtrekk v-grep: 4x8

Deie sæ curls (biceps i cablecross, vet ikke hva den heter :p): 3x8-10

Hammercurl: 3x10-15

Sit ups i skrå benk: 4x15

Fredag:

Frontbøy: 4x8-10

Hip Thrusts: 3x10

Militærpress: 4x4-6

Fronthev med plate: 4x10-12

Push ups: 3x20

2x Tabattasprint

Mage i TRX: 5x10

Legg merke til det jeg uthevet. Det er en en veldig stor misforståelse på periodisering.

Her har du noen lenker på periodisering:

Enkle grep for å periodisere treningen din - Fitnessbloggen

Maksimer fremgangen med dynamisk periodisering - Fitnessbloggen

En innføring i ikke-lineær periodisering - Fitnessbloggen

Les det.

Jeg reagerte også på hvorfor du valgte å kutte ut skulderøvelsene? Altså både toppsett og tung skuldre?

EDIT: Fjeldberg gir også uttrykk for viktigheten av periodisering i programmet.

Det med skuldrene har med at jeg har knekt kragebeinet og imellom bruddet ligger det nå litt nerver og annet snacks som gjør at enkelte skulderøvelser er vonde. Derfor har jeg valgt ut de øvelsene som fremmer minst smerte frem til skuldra er mer klar for de øvelsene som er i programmet.

Skal titte på det med periodiseringen, takk takk :)

Det med skuldrene har med at jeg har knekt kragebeinet og imellom bruddet ligger det nå litt nerver og annet snacks som gjør at enkelte skulderøvelser er vonde. Derfor har jeg valgt ut de øvelsene som fremmer minst smerte frem til skuldra er mer klar for de øvelsene som er i programmet.

Skal titte på det med periodiseringen, takk takk :)

Hvis du klarer det så ville jeg anbefalt å inkluderer et toppsett i tillegg til å trene tungt.

Jeg kan prøve på det og se om jeg greier det, poenget er jo uansett å få full kontakt uten smerter etterhvert. Det har jo blitt MYE bedre etterhvert som tiden har gått, så det er ikke umulig :) Titta på periodiseringen, takk, det var et godt poeng :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...