Gå til innhold

Frossen når man går ned i vekt.......

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke snakk om slanking, eller at man mister vekt og ikke har noe og gå på..Jeg skal løpe løp i morgen, og de to siste ukene har jeg lagt inne "ekstragear" og fokusert på sunn, men NOK mat. Ikke gått sulten (misfornøyd med at jeg ikke liker maten like godt som det jeg spiser til vanlig, men ikke sulten...), og fått i meg nok (sikkert mer enn nok) karbohydrater, fett og proteiner. Har egentlig bare kuttet ut godisen og vært flinkere til og lage mat fra bunnen av osv..

Resultatet er at jeg har gått ned ca 2-2,5 kilo disse ukene (så nå er jeg nede på det jeg var før ferien) og veier nå 76 kilo mot 78 før. Og 76 er vekta jeg hadde fra etter "Julevekta kom bort" til "sommerferievekta" kom på,- så det er ikke noe vektnedgang og snakke om heller.

Trening har vært på nedtrappingens vei,- i tillegg til dette.

Men som overskriften sier, jeg holder på og fryse meg bent ihjel. Tenner opp hver dag, sitter under pledd, helst med ullsokker på og et skjerf rundt halsen og på arbeid (er der nå *kremt* )fryser jeg sånn/er så kald at fingrene mine stokker seg når jeg skriver på maskinen....Jeg er ikke syk, føler meg i helt fin form hadde det ikke vært for at jeg er så UTOLIG kald. ER dette helt normalt eller? JEg mener, jeg går nok trolig/kanskje på underskudd, siden vekta går ned, men jeg antar siden det er snakk om så få kilo, er det likesågjerne vann. SKal prøve og fortsette etter løpet og se om jeg går videre ned/fortsetter og fryse (For kostholdet nå er egentlig som jeg burde ha det hele tiden). Om vekta ikke går videre ned,- men jeg fortsetter og fryse, vet jeg ikke hva jeg gjør. Om jeg fortsatt går ned, og fryser videre,- så er jo saken grei, kanskje. Da er det for lite mat inn rett og slett, Men igjen jeg TROR Ikke det er problemet altså.......

Er det andre som opplever og fryse veldig når de spiser mindre/sunnere enn vanlig? For og presisere jeg er IKKE tynn, med for lav fettprosent. drøye 76 kilo på 180 cm er ikke lite. Iallefall ikke så for lite at kroppen bør få fysiske "problem" med det ;)

Fortsetter under...

Helt klart at man fryser mer når man er på energiunderskudd selv på ganske lite underskudd. Satt ofte med jakke på meg på kontoret når jeg var på diett forrige vinter :)

Men mulig du kan redusere det noe ved å finne balansen mellom fett og karbs som passer best for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...