Gå til innhold

Myo-reps


CaraMella

Anbefalte innlegg

Hei, Tror ikke jeg skjønner dette med myo-reps helt..Har lest en del artikler om dette og prøvd virkelig å sette meg inn idet. Er det slik å forstå at:

Jeg starter med ett oppvarmingsset ( avhengi av periodiseringen) si jeg skal ta 12-15 rep.

Jeg klarer 13 og kunne ha klart en til, men jeg gir meg. Så tar jeg tyngere vekt og kjører akuratt sånn at jeg kun klarer 5 rep om gangen, og tar så mange jeg klarer? Og når man har en tyngere periode hvor man kun skal greie å ta 6-8 rep for så å kun klare 3 om gangen, da sliter meg med at vekta blir akuratt for tung til å klare å utføre øvelsen riktig, men jeg kan klare å ta helt opp til 5 rep uansett, og da blir det jo "feil" igjen.. Uff, har virkelig lyst til å få til dette. Kan nevne at jeg har trent styrke ca 5 mnd tid. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har tatt de 13 repsa, tar du ca 1 min pause/7 innpust, før du bruker samme vekt på 5 reps.

Eks:

12-15 + 5x med 10 kg=

1. lett oppvarming

2. i ditt tilfelle: 13 reps

3. 7 innpust ca pause

4. 5 reps med 10 kg

5. kort pause

6. Du er for sliten, og klarer kun 3 reps med 10 kg.

7. Ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har tatt de 13 repsa, tar du ca 1 min pause/7 innpust, før du bruker samme vekt på 5 reps.

Eks:

12-15 + 5x med 10 kg=

1. lett oppvarming

2. i ditt tilfelle: 13 reps

3. 7 innpust ca pause

4. 5 reps med 10 kg

5. kort pause

6. Du er for sliten, og klarer kun 3 reps med 10 kg.

7. Ferdig.

Dææven jeg skjønner.. :D takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...