Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg ønsker litt tips og råd rundt mitt kosthold, og trening. så har du noen tanker...fyr løs =)

jeg er jente, 25 år, 170 cm, 75 kg.

har satt et mål på å nå 71 kg innen 3. nov.

og 62 innen årets slutt, dette er lavere enn jeg ønsker. kommer jeg til 65 er jeg suuuper fornøyd =)

føler ingen søthunger o.l på når jeg spiser slik, men må passe på å spise hver 3.time.

trener 6 dager i uka, styrke x 2

spinning x 4

løping x 1

en typisk dag, med eller uten trening.

Daglig mål: mellom 1300- 1400 kcal

protein: 145 g

Frokost 235kcal:

kesam mager 120 g

cc mager 100 g

1 kiwi eller 1 eple

kanel

lunsj ca 250 kcal:

rent kjøtt ca 150 g

agurk

tomat

paprika

mellom/ etter trening:

whey protein 30 g

middag 350 kcal:

200 g svinekjøtt, eller kylling eller 300 g hvitfisk

brokkoli 100g

amerikansk blanding 150g

kesam mager 2 ss

kvelds 143 kcal

yoplait / lett yoghurt x 2

linfrø 10g

ting går veldig fint nå, men er redd for å gå på en smell, plutselig overspise, at søtsuget kommer tilbake..har dere noen triks.?

hva gjør dere på reise??? jeg skal snart på ukes telt tur, kan ikke veiematen da, har laget lavkarborundstykker før for slike ting, men har ikke lyst til å ha det i kosten, og nøtter er som sjokolade for meg...

takk for alle svar =)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12394-tips-og-triks-mottas-med-glede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ser jo veldig greit ut. Noe jeg tror er viktig er å ikke overdrive og være helt fanatisk.. Vektnedgang tar tid, er på ca samme høyde og vekt som deg og syns de siste kiloene der sitter godt. Men det er bare å smøre seg med tålmodighet å se hva som funker, går det 2 uker og det ikke har skjedd noe med måten du gjør ting på, så kan du jo bare endre hvordan du trener/spiser :-)

Synes du kjører litt strikt i forhold til lite variasjon og slikt, men det viktigste er at du trives med det. Du føler det fungerer?

Jeg synes derimot at du spiser ALT for lite mat. Under basalforbrenningen din, og du trener utrolig mye i forhold til matmengde. Jeg vet vektnedgang er målet, men så lite mat helt frem til jul vil medføre stort muskeltap, for å ikke snakke om andre risikoer og en veldig tung hverdag. Hvorfor har du bestemt deg for å legge deg så lavt? Når du trener så mye og spiser så lite vil du ikke ha muligheten til å regulere noe særlig på regime ditt dersom du skulle stagnert.

Synes du kjører litt strikt i forhold til lite variasjon og slikt, men det viktigste er at du trives med det. Du føler det fungerer?

Jeg synes derimot at du spiser ALT for lite mat. Under basalforbrenningen din, og du trener utrolig mye i forhold til matmengde. Jeg vet vektnedgang er målet, men så lite mat helt frem til jul vil medføre stort muskeltap, for å ikke snakke om andre risikoer og en veldig tung hverdag. Hvorfor har du bestemt deg for å legge deg så lavt? Når du trener så mye og spiser så lite vil du ikke ha muligheten til å regulere noe særlig på regime ditt dersom du skulle stagnert.

skjønner hva du mener...syns bare det er vanskelig, mentalt, å legge meg på f.eks 1600 kcal, når jeg for en gangs skyld har klart å finne en sammensettning av p-f-k, som holder meg mett og uten søtsug på 1300 kcal..... kan jeg ha 1300 i uka, og 1600 fredag og lørdag? eller er det dumt....

skjønner hva du mener...syns bare det er vanskelig, mentalt, å legge meg på f.eks 1600 kcal, når jeg for en gangs skyld har klart å finne en sammensettning av p-f-k, som holder meg mett og uten søtsug på 1300 kcal..... kan jeg ha 1300 i uka, og 1600 fredag og lørdag? eller er det dumt....

Det fungerer det, men det blir fortsatt lite mat. Dersom du ikke er sulten er jo det flott, men du trenger likevel energien. Jeg synes absolutt det er lurt at du legger deg på 1600kcal, minst, hver dag. Husk at det er indre systemer og muskler med i bildet også, ikke bare vektnedgang :)

Det fungerer det, men det blir fortsatt lite mat. Dersom du ikke er sulten er jo det flott, men du trenger likevel energien. Jeg synes absolutt det er lurt at du legger deg på 1600kcal, minst, hver dag. Husk at det er indre systemer og muskler med i bildet også, ikke bare vektnedgang :)

ser som sagt poenget ditt...skal tenke litt på det ;) takk for svar uansett =)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...