Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger noen synspunkter angående bruk av trim/ergometersykkel. Jeg hadde tidligere en slik som jeg pleide å sykle 1 time på om morgenen der jeg lå i ca 130-140 i puls ifølge sykkelen, med farten ca 30km/t, og ifølge sykkelen ville jeg da forbrenne 500 kalorier. Nå har jeg fått en ny slik sykkel, og bruker den med samme intensitet. Likevel er det stor forskjell på tallene de viser. Ifølge den nyanskaffende er farten ca 20 km/t når jeg sykler med samme intensitet som på den gamle, og pulsen ligger også her på 130-140. I tillegg viser den at jeg kun har forbrent ca 250 kalorier på en time.

Altså føler jeg at jeg trener med samme intensitet, men det som vises er veldig forskjellig. Vet at jeg kan oppklare mye med en pulsklokke, men det har jeg dessverre ikke. Noen som har noen synspunkter angående dette?? Det jeg syntes er merkeligst er hvor ulik farten er, 20 og 30 km/t, da jeg selv føler at jeg sykler med samme intensitet. Å sykle 30 km tar nå 1,5 time mot tidligere 1 time, noe jeg finner veldig merkelig.. Og så er jeg blitt veldig forvirret angående hvor mye jeg forbrenner, siden det vil jeg gjerne vite. Er det noe sted på nettet man kan finne ut det via pulsen eller noe? Veier ca 48 kg.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12326-trimsykkel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er merkelig at farten skal være så annerledes. Er du sikker på at du sykler like raskt som før? Antall kalorier skal du ikke bry deg om. Sykkelen vet ingenting om deg, og kan ikke si noe en cirkaestimater for hvor mye du forbrenner. Ikke bry deg om hvor mye den sier du har forbrent på tiden du sykler. Du kjenner selv om du har hatt en god økt.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12326-trimsykkel/#findComment-477395
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...