Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal du på død og liv trøkke i dag mat du ikke har lyst på når du skal ned i vekt?

1. Du vil ikke klare å bygge muskler samtidig som du kvitter deg med fett. Nybegynnere kan klare det, men du er i bedre form enn som så, så velg deg ett mål om gangen ;). Forresten, hvilken mat er det som kroppen ikke kan benytte seg av under trening?

2. Nei, "sparebluss" er bare tull.

Nok proteiner, fett og carbs etter preferanser. Ikke overkompliser :)

Tenkte bare at hvis jeg ikke spiser nok, så får jeg vel heller ingen resultater eller? Hvis jeg ligger på 1400 vil jeg vel ikke få så mye utbytte av styrken?

Hmm, ok. Så jeg må først bygge litt og deretter "deffe" litt ??

Takker for svar :) Er så fersk i dette med styrke og kost. Tidligere har jeg spist det jeg vil og trent mest utholdenhet. Derfor alle disse spørsmålene ;)

Fortsetter under...

1. Tenkte bare at hvis jeg ikke spiser nok, så får jeg vel heller ingen resultater eller? Hvis jeg ligger på 1400 vil jeg vel ikke få så mye utbytte av styrken?

2. Hmm, ok. Så jeg må først bygge litt og deretter "deffe" litt ??

Takker for svar :) Er så fersk i dette med styrke og kost. Tidligere har jeg spist det jeg vil og trent mest utholdenhet. Derfor alle disse spørsmålene ;)

1. Du blir nok ikke sterkere, men du kvitter deg med fett fortere. Som igjen betyr at du kan legge deg i overskudd og bygge styrke igjen litt tidligere. Det er ikke svart/hvitt, finn et opplegg du trives med :)

2. Jau

I dag har jeg spist og spist (føles det som) 4 måltider + shake etter trening. Veid nesten alt av mat (utenom grønnsaker). Spist selv om jeg ikke var sulten og likevel har jeg bare kommet opp i 1557 kcal.

Får håpe dette holder, for mer greier jeg nok ikke. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg nok endt på litt mindre. Men skal snakke med han som har satt opp kosten for meg senere denne uken, så vi får se hva som skjer. Sliter mest med disse to måltidene som er ganske middagsaktige. Kanskje jeg kan høre om jeg kan bytte ut den ene middagen, så lenge det jeg får i meg isteden er bra mat :)

Bare å komme med tips om dere har :)

Du har nok opplevd det som kalles for woosh-effekten. Har du målt deg med målebånd? Ville heller brukt det, siden det virker som om du blir ganske påvirket av hva vekten viser.

Edit: For å svare på det du lurer på. På feks. en proteinbøtte står det hvor mange kalorier og hvor mye av det igjen som er protein, karbs og fett per 100 gram.

Eks. pr 100 g:

Kalorier: 358

Protein: 73 g

Karbohydrater: 24 g

Fett: 3

Hvis du da bruker 30 gram i oppskriften din, så finner du ut hvor mye det er av de nevnte i 1 gram.

3,58 kalorier pr gram.

0,73 protein pr gram

0,24 karbohydrater pr gram

0,02 fett pr gram

og gang dette med 30 gram.

Sånn gjør du med alle matvarene du skal ha oppi.

PERSONLIG synes jeg det er utrolig slitsomt og unødvendig med mindre du skal i sceneform.

Jeg pleier å ta en dæsj proteinpulver, en dæsj jyttemel, en dæsj kesam og litt søtningsmiddel og sånn får jeg f.eks proteinpannekaker som jeg vet det er nok protein i, og som er f.eks ca. 500 kalorier til sammen.

Jeg har hatt stor suksess med å spise på den måten, og når vekten stagnere fortsetter jeg å spise like mye fordi jeg vet at kroppen prøver å lure meg noen ganger.

Håper dette gjorde deg litt klokere!

Ok, så selv om det stopper opp i blant så betyr ikke det nødvendigvis at jeg må omregulere? Man må bare gi kroppen litt mer tid? I det siste har jeg veid alt jeg spiser (utenom grønnsaker) bare for å se om det var at jeg spiste altfor mye. Men jeg ligger på mellom 1400-1600kcal noe jeg syns virker lite, så sånn sett burde jo vekten gått andre vei.

Men men, skal prate med han som har satt opp kost til meg imorgen så får høre hva hans sier :) Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...