Gå til innhold

Trenger hjelp til treningsprogram å kosthold for det jeg gjør nå funker ikke så bra :(

Anbefalte innlegg

Trener normalt 4 ganger i uker et har jeg gjort nå i et år med ett egenkompanert trenings program som eg egentlig ikke tror er så bra. Prøver å spise 4-5 ganger for dagen med kyllingfilet brokkoli ris/poteter skyr proteinshake bananar brødskiver å tran, har snart trent i ett år har fått helt ok resultater men langt i fra det jeg hadde regnet med. så vil gjerna a noen tips om noen gode trenings progammer å kostholds planer

Mand: Bryst/tric . bryst med manualer 5x5

skå benk nedover 5x5

Flyes 5x5

Dips 5x5

Triceps pushdown

Franskpress

så 1-2 mageøvelser på slutten å så jogging i 10-20min

Tirs:bein/skuld Knebøy 5x5

Baksidelår på maskin 5x5

forsidelår maskin 5x5

legger 5x5

Skulderpress 5x5

bakside skulder på maskin 5x5

så 1-2 mageøvelser å litt sykling

Onsd HVILE DAG

Torsd: rygg/bicep: Roing med vekter 5x5

Rygghev 5x5

Markløft 5x5

biceps curl med manualer skråbenk benk 5x5

Biceps Preacher Curls 5x5

stå plange 3x 1min

så jogging i 10-20 min

Fredag: Bryst/triceps: Samme som på mandag men bytter bare ut skå benk nedover med skåbenkoppover

Fortsetter under...

Du kjører mange unødvendige øvelser, det er det første jeg ser. Rekkefølgen er heller ikke spesielt gunstig. Du har også et selvlaget program som ikke legger opp til en bestemt progresjon, og dette gjør det vanskeligere å se fremgangen. Jeg tenker:

1) Bytt program. Starting Strength ville jeg sterkt anbefalt.

2) Hvor mye får du i deg i løpet av en dag? Spiser du ikke nok vil resultatene vente på seg.

3) Logger du trening? Hvor mye har du økt i de forskjellige øvelsene? Husk at ting tar tid. Det vil ta mer enn et år å bygge godt med muskler.

Fortell litt mer om deg selv, erfaring, alder, høyde, vekt etc. Hva er målene dine med styrketrening? Begynn dagene dine med baseøvelser og ikke ha de midt i..

Er veldig enig i det Kristin skriver over, og du har mange unødvendige øvelser, feks på biceps som ikke trenger såpass med isolasjon, trenger egentlig ikke isolasjon i det hele tatt :)

Anbefaler et erdigoppsatt program istarten, feks:

Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen

Starting strength

RYP

Fyrstikkprogrammet

Anbefaler deg også å loggføre treningene så du ser utvikling, på styrken. Bilder gjør at du ser kroppslige forandringer MYE bedre enn å bare se seg i speilet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...