Gå til innhold

Hjelp med treningsprogrammet mitt


Jenny

Anbefalte innlegg

Jeg lurer veldig på om jeg trener på best mulig måte når det gjelder styrke, for det som er hensikten med treningen min, forbrenne mest for å gå ned i vekt. Skal skrive inn hvordan ene økten min denne her uken var. Så kanskje det hadde vært mulig og fått noen gode råd på hva som er bra og hva som bør forandres?:) Trente en del styrke før sommeren, men ikke mye i sommerferien, så har nesten nettopp startet på igjen.

Jeg trener stort sett hele kroppen hver økt, men burde vel kanskje dele opp, men så kommer jeg ikke på nok øvelser for f.eks bein når jeg skal trene de. Etter en slik økt er det stort sett beina mine som er slitne, og ikke klarer flere øvelser, på de andre øvelsene kan jeg alltid klare en serie til f.eks, burde jeg da ha mer vekter på de 3 seriene? Og burde jeg ha 5 repetisjoner på alle disse øvelsene? Bruker og variere litt som dere ser.

1) Knebøy. 5*4 med 50 kg.

2) Biceps. 8*3 med 5 kg i hver arm.

3) Utfall. 10*3 med 4 kg-manual i hver arm

4) Triceps . 8*3 med 5kg-manual i hver arm.

5) Bulgarske utfall. 8*3 uten vekter.

6) Nedtrekk. 8*3 med 25 kg.

7) Beinpress. 8*3 med 60 eller 70

8) Benkpress. 5*3 med stanga, av og til 5 kg mer kanskje.

9) Mageøvelser (Varierer veldig)

Jeg bruker øvelsene på resten av kroppen som en slags pause for beina. Viss jeg skulle hatt et program for bare beina, så vet jeg ikke hvor lange pauser jeg burde ha eller hvilke flere øvelser jeg kunne tatt med? Og burde jeg ta færre kg viss jeg ikke kan klare flere øvelser enn disse tre?

Trenger hjelp!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive pushups, 3 serier med 10 repetisjoner, på knærne (flaut.. men jeg er svak)

Og om det var uklart skrevet, så er det første tallet repetisjonene og det andre tallet er seriene. Burde kanskje skrevet det omvendt, litt trøtt en søndagskveld :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...