Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

For å få god og nyansert tilbakemelding, vil jeg gjerne ha deres input på følgende;

Trener 3 styrkeøkter i uken (sirkeltrening), og 3 1-minutters intervaller - som er satt opp av min PT.

Jeg har kjørt dette i ca 1 måned, og det fungerer utmerket, i og med jeg ser fysiske forbedringer allerede.

Spørsmålet mitt er om dere har noen tips på aktiviteter man kan legge til på morgenen, eller dager jeg har mer overskudd til trening, for å oppnå et enda bedre og hurtigere resultat.

Jeg vet jeg ikke har listet opp vekt, kosthold m.m, men trenger primært kun tilbakemelding om aktiviteter i første omgang.

Jeg tenker selv f.eks å legge til Gerilja-kardio, eller powerwalks.

Ha en fin kveld, superstars!

Fortsetter under...

Det spørs helt hva som er målsetningen din.

- slankere og strammere kropp

- bygge enda større muskler

- delta i gateløp

- bli så sterk du kan

Alt kan kombineres, men du må kompromisse om du vil lykkes på flere felt samtidig.

Hvordan du trener må defineres ut i fra hva du trener for.

:)

Enig med Linjemannen, men jeg tenker også at det å trene mer ikke bør være nødvendig, da livet ikke bare handler om trening, og den tiden du ikke trener skal brukes til andre, givende ting. Et mål bør heller være å gjøre treningen mer intensiv, tyngre vekter, raskere intervaller. Du skal aller helst være såpass sliten etter en økt at du ikke føler for å pushe på med masse mer trening, for du skal føle at du har gitt alt.

Hei, igjen og takk for svar - det setter jeg stor pris på :)

Først og fremst; Det jeg trener for, er større muskler og å gå ned i fettprosent. Skal ikke løpe maraton, ei heller stille i noen konkurranse. (Og det selvfølgelig er jo at jeg elsker å trene! :)

Ser poenget ditt Kristin, og jeg er enig! Det er vel det at jeg er såpass 'gira' når jeg nå har fått et program som fungerer, og vil da gjøre alt riktig, og gjerne litt til.

Men, hvis man da har litt mer å gå på - f.eks en morgen, eller kveld, hva ville dere ha anbefalt?

Jeg har aldri kjørt Geriljakardio - og vet heller ikke om det er hesiktsmessig i denne sammenheng (?).

Vil for all del ikke trene på meg skader, eller noe annet pga. overtrening heller - men tror ikke det er no' problem slik det er lagt opp nå ihvertfall.

Om du vil ha større muskler, så er det selve treningsprogrammet som må gås etter i sømmene. (Sirkeltrening - hva legges i det, monn tro?) Om du er nybegynner i styrkerommet, så trenger du en annen tilnærming enn en som er velkjent med frivekts-trening.

Om du vil ned i fettprosent, så fikser du det best på kjøkkenet.

Bare husk at om du samtidig ønsker større muskler, ja så er du inne på den greia jeg snakket om - flere ting på en gang. Det er veldig vanskelig å få større muskler på samme tid som du går ned i fettprosent. En berdre angrepsvinkel er å kombinere en målsetning om økt styrke og mindre fettprosent. Spesielt om du er relativt "ny". Med økt styrke så vil du lettere kunne bygge større muskler etterhvert.

Om du elsker å trene, så tren.

Men om du vil oppnå spesielle mål med treningen i tillegg til å føle deg vel og øke livskvaliteten, så er det viktig å være - nettopp - målrettet. Å opprettholde en god kondisjon og bra styrke er tegn på en sunn og velfungerende kropp - en bra visjon å ha for hele livsløpet. Men som målsetning så fungerer det dårlig. Du sier du ikke vil stille i konkuranser - hverken i marathon eller andre. Men du MÅ konkurerere! Ihvertfall med deg selv. Jo mer konkret du setter målene dine, jo lettere blir det å skreddersy et opplegg for matnyttig trening. Og - du vekker ditt eget konkuranseinstinkt og gevinstene av kampen mot seg selv er kanskje de aller største.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...