Gå til innhold

Betennelse i ryggen


CIJM

Anbefalte innlegg

Er så heldig at jeg har fått betennelse i ryggen, eller en av skivene i korsryggen.Er nå på uke nr.2 uten trening, kun gåturer. Kan si at jeg snart flyr på veggen, men vil jo ikke tirre det mer enn jeg "kan".

Hvis noen har vært borti det samme her, eller sliter med ryggvondt, så tar jeg gjerne imot tips til hva slags type trening som fungerer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har også betennelse i bl.a ryggen, dog kronisk. Kjører de fleste baseøvelser uten problem. Er det en akutt midlertidig betennelse så vil nok de fleste anbefale å kutte ned på treninga. Jeg ville ha trent lette vekter, gitt at øvelsene ikke gjør vondt. Ikke gjør ting som gjør vondt.

Beste for min del er å tøye, spesielt hamstrings (er ofte stramme hos folk med ryggproblemer har jeg hørt fra revmatologen), musklene rundt hofta (innsiden/utsiden/hofteleddsbøyerne). En annen ting du kan prøve når du ligger i senga er å ligge slik noen min (justere litt på overkropp og bein sånn at du kjenner det strekker i korsryggen).

Kiropraktoren min foreslo yoga, da så jeg bare rart på han :p Svømming er også bra. Trening med fysioterapeut er verdt å prøve (hvis du bor i oslo prøv Hans og Olaf ved sentrum scene).

Håper det hjelper litt, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...