Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ganske ny når det gjelder kosthold.

Jeg spiser relativt sunt. Altså mye egg, magre kjøttprodukter, pålegg og div. Derimot har jeg en jobb som gjør det vanskelig å spise nok protein enkelte dager og holde kostholdet så rent som mulig.

Jeg trener styrke 4/5 ganger i uken + opptil 3 økter med jogging/rask gåing (noe varierende).

Målet mitt er å bli kvitt den lille bulken jeg har nederst på magen + gå ned en kilo eller to. Vekta ligger på rundt 61/62 og jeg er 160 høy.

Spørsmålet er: er proteinpulver gunstig for meg? Eventuellt hvor mange ganger om dagen bør jeg ta, om jeg blir anbefalt å kjøpe proteinpulver? Hvilket proteinpulver bør jeg kjøpe?

Oi dette ble et langt innlegg for et spørsmål hehe.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11435-velge-proteinpulver-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er ganske ny når det gjelder kosthold.

Jeg spiser relativt sunt. Altså mye egg, magre kjøttprodukter, pålegg og div. Derimot har jeg en jobb som gjør det vanskelig å spise nok protein enkelte dager og holde kostholdet så rent som mulig.

Spørsmålet er: er proteinpulver gunstig for meg? Eventuellt hvor mange ganger om dagen bør jeg ta, om jeg blir anbefalt å kjøpe proteinpulver? Hvilket proteinpulver bør jeg kjøpe?

.

Fra en ikke ekspert til en annen :)

Du svarte vel egentlig på det ene spørsmålet selv da du sier du sliter med å få i deg nok protein. Atså proteinpulver er et kostTILSKUDD for de som trenger en quickfiks der det er vanskelig å få i seg nok på andre måter.

Hvor mange ganger om dagen du tar det er av liten betydning. Ta så mange ganger og så mye du trenger for å nå målene på makrone dine, jeg tipper fra 1-3 ganger 20-40 gram er vanlig.

Hvilket du bør kjøpe er vanskelig å svare på da det er en jungel der ute som jeg forstår BÆRET av. Jeg endte med å kjøpe et som kosta ca 500 for 3 kg på XXL og tror jeg vil holde meg til det. Proteininnholdet er nesten alltid rundt 80% i de forskjellige pulverene også er det forkjell på proteinkilden på enkelte men tror du kan hoppe høy over alt det tullet og bare kjøpe et du finner som kan leveres fort (les ikke Nordic Nutrition)

gl :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...