FittestInTown Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg har som mål å gå litt ned i vekt(eller redusere fettprosenten), men samtidig trene styrke ved siden av, for å stramme opp. Jeg har løpt litt intervaller, men det ser nå ut til at jeg har fått en tilbakevendende beinhinnebetennelse... Dette ødelegger mye, da jeg tidligere har erfart at intervaller er den perfekte fettforbrenningsaktiviteten for meg. Nå må jeg finne andre løsninger, og tenker at jeg kan fokusere fullt og helt på styrke(spinning, svømming etc. er ingenting for meg). Jeg har satt meg en del mål utover året, men lurer på om dette vil være gjennomførbart, da jeg går i underskudd? Det er lenge siden jeg har trent styrke seriøst, så jeg tenker at jeg i starten vil kunne bygge litt likevel? Har dere noen tips til meg ang. dette? Noen med erfaring med styrketrening under kaloriunderskudd - ble kroppen strammere? Gikk dere ned i vekt? Er redd jeg ikke kan holde kaloriunderskuddet altfor langt nede, om jeg skal ha sjanse til å bygge muskler. Hva tenker dere? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11393-erfaring-med-styrketrening-under-kaloriunderskudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabrielle Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Du må ihvertfall ha byggemateriale nok til musklene som skal bygges (spise nok protein) og ikke innta så lite at kroppen tærer på musklene for å få nok energi. Og ikke spise høykarbo som reduserer fettfrigjøringa. Ta deg tid til å endre fettprosenten, ikke reduser mer enn bare litt. Ligg på grensen f.eks. sånn at du får mer muskler og dermed mindre fettprosent på den måten. Og når du er bra igjen og kan trene intervall kan du gå ned i vekt heller da. Om du ser ut som på bildet ville jeg droppet hele prosjektet. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11393-erfaring-med-styrketrening-under-kaloriunderskudd/#findComment-439044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.