Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Mel (velg ett eller flere): Quinoamel, bokhvetemel, mandelmel eller kokosmel

- Krydder/søtning (velg de som frister): Kardemomme, kanel, stevia/sukrin, honning

- Fiberhusk og salt

- Topping kommer helt an på hva du foretrekker

Tilsett vann og bland med håndmikser, forstek bunn i 10-20 minutter, ha på topping og stek den i ovnen i noen minutter til. Nøyaktige mål kommer an på hvor sulten du er ;)

Edit: Egg, som Nina nevnte, funker også veldig bra som bindemiddel :)

Det skal ikke så mye til, som Thomas sier :)

Ellers kan jeg foreslå de litt mer utradisjonelle formene med karbonadedeig eller tunfisk blandet med egg og mel/havregryn, forstekt i ovnen før du legger på fyll. Eller ganske enkelt bruke speltlomper, tortilla eller pitabrød som bunn avhengig av hvor mye kalorier og karbohydrater du vil ha.

"Thomaas skrev:
- Mel (velg ett eller flere): Quinoamel, bokhvetemel, mandelmel eller kokosmel

Hvilken av de meltypene har minst kalorier? Jeg tenkte jeg måtte anskaffe meg noe alternativt mel, men vet ikke hva jeg skal kjøpe. Vi går begge i kaloriunderskudd, så det er litt viktig.. :p

"StiligeCecilie skrev:
Hvilken av de meltypene har minst kalorier? Jeg tenkte jeg måtte anskaffe meg noe alternativt mel, men vet ikke hva jeg skal kjøpe. Vi går begge i kaloriunderskudd, så det er litt viktig.. :p

Kokosmel, hvis du kjøper det de selger på helsekost i en brun papirpose. 187kcal per 100g.

Den her er griiiise god!!!=) Helt uten mel og gjær!

4 egg

4 ss kremfløte

2 ss olje

1 ts bakepulver

2 ss fiberhusk

2 dl revet ost

2-3 ss malte sesamfrø

salt

oregano

Sett ovnen på 250 grader

Bland alle ingrediensene i en bolle og la røren stå å svelle i 15 min

Smør massen utover en bakepapirkledt stekeplate med en slikkepott

Stek bunnen til den blir gylden. Steketiden vil variere alt ettersom hvor tynt/tykt du har smurt deigen utover stekeplaten.

Ta ut bunnen, ha på fyll og fortsett å steke til osten på toppen er smeltet.

nammenam!

Annonse

"StiligeCecilie skrev:

"Kristin Charm skrev:
Kokosmel, hvis du kjøper det de selger på helsekost i en brun papirpose. 187kcal per 100g.

Obs obs: Kokosmel inneholder vel over 50% fiber, så det kan være lurt å ikke bruke ALT for mye i gangen. Lagde pizzabunn med 200g kokosmel en gang, og magen ble ikke spesielt glad av å motta over 100g fiber på noen minutter :p

Annonse

"Thomaas skrev:
Obs obs: Kokosmel inneholder vel over 50% fiber, så det kan være lurt å ikke bruke ALT for mye i gangen. Lagde pizzabunn med 200g kokosmel en gang, og magen ble ikke spesielt glad av å motta over 100g fiber på noen minutter :p

Haha xD Takk for advarselen :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...