Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe:

Jeg veier 10 kg for mye, og har gått opp noen kilo i sommerferien. Jeg har veldig lyst til å bli stor og sterk ( i form av muskler) og trener styrke, jeg har en langsiktig plan som involverer mye tung styrketrening.

Jeg er OGSÅ veldig lite keen på å ha de ekstra sommerkiloene på kroppen!!!

- Skal jeg spise i kaloriunderskudd for å bli kvitt de ekstra kiloene, selvfølgelig ikke MYE underskudd men ca 1600 kcal om dagen.

- Eller om jeg skal spise i kaloribalanse for å gi musklene næring til å vokse, og på lengre sikt få større muskelmasse og midre fettmasse.

Og hvis jeg spiser i kaloriunderskudd, kommer musklene mine da til å vokse?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11248-hjelp-jeg-trenger-et-lite-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på hvor viktig det er for deg å gå ned i vekt nå, eller om du er mer opptatt av å få mer muskler og bli sterkere. Dersom du legger deg på vedlikehold, rundt 2000kcal om dagen kanskje, og trener styrke 3-4 ganger i uken og ellers bare holder deg aktiv, mange gåturer o.l., vil du sakte kunne gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Det er trolig det mest gunstige da det tærer minst på kroppen. Det kan ta litt tid, men du skal ha kroppen din resten av livet, og den tiden er det vel verdt? :)

Men høyde og vekt i dag, treningsmuligheter, hvordan foretrekker du å trene + +. Gi litt mer informasjon? :)

Jeg er 180 cm høy og veier i dag 90 kilo...! Jeg har masse tid til å trene! Jeg trener nå styrke 3-4 ganger i uka, pluss gåturer og noen joggeturer i uka.

Hvis du har motivasjon og tid til å trene mye vil et moderat underskudd være fornuftig for deg. Da har du energi til treningen og vil kunne få gode resultater og framgang. Synes 1600 kalorier er litt lite og råder deg til å prøve ut rundt 2000-2200 kalorier til dagen til å starte med så kan du heller justere litt etterhvert.

Hvis du har motivasjon og tid til å trene mye vil et moderat underskudd være fornuftig for deg. Da har du energi til treningen og vil kunne få gode resultater og framgang. Synes 1600 kalorier er litt lite og råder deg til å prøve ut rundt 2000-2200 kalorier til dagen til å starte med så kan du heller justere litt etterhvert.

Ja ser den! Tusen takk for råd :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...