stttyrke Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg har trent 2-3 ganger i uka siden mai med bare jogging(intervall). Har gått fra 56 kg til 51 kg på den tiden. Har gått på en slags lavkarbodiett. Ikke verre enn en del mindre karbohydrater, mer frukt, kjøtt og fett. Problemet er at det virker som huden blir dvassere. Spesielt under og rundt magen. Også lårene. Huden virker tynn, men samtidig ikke? Fordeler huden seg, hva skjer? Tar ingen vitamintilskudd. Spiser for lite fisk. Lite cellulitter og gamle strekkmerker er på veg bort. Vekt: 51 kg, høyde: 162 (JA, jeg sliter med overflødig fett. Kan vere pga overvekt for 1,5 år siden.) Må jeg trene styrke? Hvordan og hva? Helst ute i frisk luft. Takker for svar. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11016-dvass-styrketrening-helt-fersk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fing3rs Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 På bakgrunn av informasjonen du gir vil jeg tro at du har større utbytte av å bygge muskler enn å ta av deg mer vekt. Dvs. jeg vil anbefale at du IKKe tar av deg mer vekt (du har en BMI på 19,4 og sier du har overflødig fett, det får varselslampene mine til å ringe litt). Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Børges nybegynnerprogram dersom du ikke har trent styrke før og kan tenke deg å trene med vekter. Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen Andre forslag som ikke nødvendigvis krever tilgang på vekter: - klatring - en eller annen kampsport (klubber som driver med kickboxing/thaiboxing har ofte en del fokus på styrketrening med kroppsvekt) Det finnes også en del øvelser med kroppsvekt som du kan gjøre hjemme. Fordelen med vekter er at det er enkelt å justere belastningen fra gang til gang. Min erfaring er også at de fleste som følger et godt program med frivekter der de passer på å øke belastningen fra uke til uke har lettere for å se fremgang enn de som kun trener med kroppsvekt. Dersom du kun vil drive med hjemmetrening kan du kanskje få noen tips fra denne posten: Dette kan du forvente når du trener med din egen kroppsvekt - Fitnessbloggen Det med huden kan jeg ikke svare sikkert på, men dersom der er som du sier at du spiser rikelig med kjøtt og frukt trenger du mest sannsynlig ikke vitamintilskudd. Selv og du sikkert ikke har vondt av en ss tran om dagen. Det kan være at huden din bare er litt løs etter vektnedgangen. Dersom du kan skrive sånn ca hva du pleier å spise på en dag, samt mengde så hjelper kanskje det Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11016-dvass-styrketrening-helt-fersk/#findComment-420680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.