Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå funket det på Blackironbeast! Fikk nå forskjellige tall på Week 1,2,3. Tror det må ha vært en bug istad, ettersom jeg prøvde flere ganger og fikk på det beste samme vekten på Week 2 og 3.

Men et spørsmål til hvis jeg kan :)

De assisterende øvelsene, når øker du dem?

Gjest Jester

Kommer an på hva du kjør av øvelser osv, er det BBB, Triumvate eller egenvalgt f.eks? Alt dette står i 531 boka om du lurer.

Personlig lar jeg dagsformen diktere assistanseløftenes tyngde da hovedpoenget er baseøvelsen, men prøver å legge på litt når det går lett, som en lineær progresjon.

Annonse

Har kjøpt boka :) men synes ikke jeg så noe spesifikt om når å øke assisterende øvelser. Mulig jeg ikke husker det. og planen er BBB, da tenkte jeg vell mest på Dumbbell Row og Leg Curl, tenkte vel å øke det når jeg syntes vekten ble lett, men var ikke helt sikker.

Gjest Jester

Ja? Utover det så må du bare kjenne selv når det er tid for å øke vektene :)

Om man f.eks har kjørt først 5/3/1 bøy, så 5 sett med 10 reps BBB på knebøy, så er det ikke "make it or break it" om man er litt sløv å øke motstanden på en isolasjonsøvelse. Det viktigste er at man blir sterkere på de 4 store jevnt og trutt, så blir resten med på lasset for å si det slik.

Men når du klarer de reppene du skal ta enkelt, så øker du bare vekta, ikke vanskeligere :)

Hva tenker folk om 5/3/1 BBB om man ikke er "veldig" sterk. Har virtuelle maks på rundt 100 i benk, 140 mark, 130 bøy. Trent i rundt 10 mnd med seriøs trening.

Ser en del folk skriver at man bør ha en raskere progressjon på mitt stadie, men jeg føler egentlig jeg er på det punktet at å øke hver uke blir litt for hardt (spesielt med lavreps). Har kjørt det en runde nå og liker opplegget veldig godt. Triumvate fullkroppsvariant.

Annonse

Gjest Jester
Hva tenker folk om 5/3/1 BBB om man ikke er "veldig" sterk. Har virtuelle maks på rundt 100 i benk, 140 mark, 130 bøy. Trent i rundt 10 mnd med seriøs trening.

Ser en del folk skriver at man bør ha en raskere progressjon på mitt stadie, men jeg føler egentlig jeg er på det punktet at å øke hver uke blir litt for hardt (spesielt med lavreps). Har kjørt det en runde nå og liker opplegget veldig godt. Triumvate fullkroppsvariant.

Ser ikke noe problem med BBB så lenge det ikke kommer i tilegg til en god gammeldags byggersplitt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...