Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg startet med styrketrening for et år siden og fikk utrolig gode resultater, men nå føler jeg at jeg står litt på stedet hvil. Programmet og kostholdet jeg har følgt har fynket kjempebra, men nå har det gått en måned uten merkbar forandring på verken muskelmasse eller vekt å nå føler jeg at jeg kanskje burde gjøre noen endringer? Kan det være mulig at formen min har blitt for "god" for det forrige programmet og at det er derfor det ikke skjer noe lenger?

Jeg har kjørt på med 4-5 styrketreninger i uken med moderat cardio/kortintervaller på slutten av økten 2 ganger i uken. Kostholdsmessig har jeg hatt to måltider med mager kesam, og 2 måltider med magert kjøtt hver dag. Alt med grønnsaker. Jeg tar omega3 og har en spisedag i uken hvor jeg spiser hva jeg vil (det vil si sunn pizza og kanskje tilsammen 300 gram sjokolade/chips/smågodt).

Har dere forslag til hvordan jeg kan fortsette? Både kosthold og treningsmessig?

Fortsetter under...

Aller helst vil jeg ned, men det er bare fordi jeg er jente og har et teit mål om å nå 55 kg. Det jeg aller mest vil er å få en stram og definert kropp. Vil gjerne ha sixpacken frem.

Hvor høy er du? 300g sjokolade/smågodt blir fort 1500kcal. Slik spiser du opp mye av underskuddet du har hatt igjennom uken. Logger du matinntaket ditt? Det kan være en god ide i en nedgangsfase. Husk at vekt er uvesentlig, det er fettprosenten du skal tenke på. Prøv også å fokusere på at du trener for prestasjoner, ikke bare for å oppnå et fint utseende. Utseende følger med treningen og du bør heller se på det slik. Treningen og et sunt kosthold vil gi deg god helse og et langt og godt liv, utseende er ikke alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...