DAML Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Litt bakgrunnsinfo: 22 år gammel jente, 167 cm høy og veier nå 66 kg (har gått ned 20 kg på 9 mndr). Spiller håndball i 5.div Ønsker å gå ned 4-6 kg til, samt gjøre musklene en smule mer markerte;) Ønsker i tillegg å bedre kodisjonen litt. Og slik ser opplegget mitt ut: Advarer mot at det kanskje er litt vanskelig å skjønne noen av øvelsene da jeg ikke har peiling på hva de egentlig kalles, hehe;p OPPVARMING - 7-10 min sykkel/elipsemaskin + 2-3 min romaskin (ved armøkt) - 10 min sykkel/elipsemaskin (ved beinøkt) STYRKE! Økt 1: Rumpe/lår (30 min) - Knebøy 2x20 (4/5 kg vekter) - Utfall 3x20 (4/5 kg vekter) - Enfots-knebøy (på balansebrett) 2x10 på hvert bein. - Gliding (ligge på rygg med bøyde bein og rumpa opp, annenhvert bein «sklir» ut og inn igjen) 3x20 - Ben-strekk 3x15 (apparat) - Ben-curl 3x15 (apparat) - Innside lår 3x20 (apparat) Økt 2: Mage/rygg (30 min) - Skrå sit-ups 3x20 stk - Beinhev (på rygg) m/begge bein 3x 20 stk - Beinhev, annenhvert bein 3x20 stk - Planken 3x50 sek - Rygghev 3x10 - Side til side (balansere på rumpa og vri kroppen med en medisinball/vekt) 3x20 - Gliding: plankeposisjon og «løpe» m/beina 3x20 Økt 3: Armer (30 min) - Militærpress 3x10 - Armhev til siden 3x10 - Strikkøvelse, dra innover 3x10 - Strikkøvelse, dra utover3x10 - Armhevninger 2x20 - Roing 3x15 (apparat) - Biceps 3x10 - Triceps, dra nedover 3x10 (apparat) - Dips 3x10 KARDIO! Økt 1: - langkjøring 40 min, ca. 5 km. Økt 2: Pyramideløp på tredemølle) - 3 min på hvert nivå: 9,5-10-10,5-10-9,5 km/t - 2 min gange: 5-5,5 km/t - 2 min på hvert nivå: Samme som første Økt 3: intervaller - 10 min rask gange/rolig jogg/sykkel - 15-15 sek, 5 min x 3 - 1 min pause mellom - Avslutt med 2-3 min rolig gange. Økt 4: Bakkeløp på mølle - 10 min rask gange/rolig jogg. - 8 % gradient, 10,5-11 km/t - 1 min løp – 1 min pause x 5 - 5 min rolig gange på 0 % gradient - Gjenta - Avslutt med 2-3 min rolig gange. OPPLEGG JULI! Dag 1: Oppvarming, armer, bakkeløp på mølle (ca. 90 min) Dag 2: Langkjøring (ca. 40 min) Dag 3: Oppvarming, mage/rygg, intervaller (ca. 90 min) Dag 4: Oppvarming, bein, pyramideløp (ca. 90 min) Opplegg i håndballsesong! Dag 1: Håndballtrening Dag 2: Oppvarming, armer, bakkeløp Dag 3: Oppvarming, mage/rygg, intervaller Dag 4: Oppvarming, bein, pyramideløp Dag 5: Håndballkamp (evt) Ser dette ok ut, eller er jeg helt på jordet? Tips og råd tas imot med takk... Vil jo gjerne gjøre dette så riktig som mulig;) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10615-mitt-treningsopplegg-tar-gjerne-imot-innspill/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari0 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Bendagen ser grei ut men hvorfor trener du med 20repps? ville droppet de siste maskinøvelsene og fokusert på knebøy, utfall osv.. Rygg/mage dagen starter du med veldig mye mage etterfulgt av lite funksjonelle øvelser. Dropp alle mageøvelser og fokuser på baseøvelser som markløft, Nedtrekk og ro-øvelser! Det vil du få mer igjen for! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10615-mitt-treningsopplegg-tar-gjerne-imot-innspill/#findComment-401130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DAML Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Bendagen ser grei ut men hvorfor trener du med 20repps? ville droppet de siste maskinøvelsene og fokusert på knebøy, utfall osv.. Rygg/mage dagen starter du med veldig mye mage etterfulgt av lite funksjonelle øvelser. Dropp alle mageøvelser og fokuser på baseøvelser som markløft, Nedtrekk og ro-øvelser! Det vil du få mer igjen for! Har faktisk økt vekta og tatt 10 reps i stedet på utfall og knebøy denne uka.. Funka veldig bra, så det fortsetter jeg nok med;) Ellers, takk for gode innspill, skal tas til ettertanke;) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10615-mitt-treningsopplegg-tar-gjerne-imot-innspill/#findComment-404326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.