Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er gutt på 23 år og desverre rett over 100kg, har nå trent aktivt i 3,5 måneder. er kun siste halvannen måndten jeg har spist nogenlunde riktig. har en diet som jeg følger strikt. har fungert så langt, men treningsopsettet har vært litt som så. Trener 5 ganger i uka, målet er å få markert kropp, en del muskler og få fettprosenten så lav som mulig ;) ingen interesse av å løfte tyngst mulig. hva bør man trene? styrke, kondisjon. god kombo? Er som sakt dette jeg lurer på om noen har en god plan til som passer mine mål og diett så jeg får mest mulig ut av økta. =)

Dietten er som følger: (Sløyfer ofte kesammen på kvelden)

Frokost:

70g havregryn til grøt (kokt på vann)

40g proteinpulver i vann

1 ss selolje eller 7g omega 3

5g kreatin

Lunch:

200g kyllingfilet/hvis fisk/karbonadedeig/renskåret kjøtt/tunfisk

50g ris

200g grønnsaker

Mellommåltid:

100g rugbrød/speltbrød m kalkunpålegg/kokt skinke

40g proteinpulver i vann

Før trening:

40g proteinpulver på vann

1 eple

5g kreatin

Etter trening:

40g proteinpulver i vann

1 liten eske rosiner

5g kreatin

Middag:

200g kyllingfilet/hvis fisk/karbonadedeig/renskåret kjøtt

50g ris

200g grønnsaker

Kveldsmat:

1 boks mager kesam m/funlight

10g mandler

Mvh

Stian =)

Fortsetter under...

Ser ikke at du har noen spesielt sære ønsker i forhold til 'folk flest'. Med andre ord vil standard, gode programmer basert på tunge baseøvelser være midt i blinken for deg. Et eksempel er 5x5 med autoregulering, her kan du supplere med intervalløkter (bedre kondisjon) og lange, rolige joggeturer (forbrenning, restitusjon) for å få 5 økter i uka :)

• 2 uker senere...
Ser ikke at du har noen spesielt sære ønsker i forhold til 'folk flest'. Med andre ord vil standard, gode programmer basert på tunge baseøvelser være midt i blinken for deg. Et eksempel er 5x5 med autoregulering, her kan du supplere med intervalløkter (bedre kondisjon) og lange, rolige joggeturer (forbrenning, restitusjon) for å få 5 økter i uka :)

Takk for tipset og beklager at det kom litt sent! Har ikke vært inne på en stund. Men vil prøves ut, Hyggelig at noen svarer og prøver å hjelpe Tusen takk igjen! =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...