Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen erfaren tredemølle-løper, men har så smått begynt med 4x4-intervaller. Ingen superkondis, men det kommer seg for en overvektig kropp;). Sist gang hadde jeg løpefart på 9,1 km/t og joggefart på 7,3 km/t, begge med stigning på 3,5%. Neste gang ønsker jeg å øke litt, men hva bør jeg helst øke på - farten eller stigningen?

Fortsetter under...

Aner ikke hvor lang (lange bein du har) men ville øka farta til du feks har kommet på 13-14kmt og så feks øka stigninga til 4-5 og løpt på 10kmt og så øka farta deretter..Men jo kortere du er jo raskere må jo bena jobbe for at du skal holde farta:p

Jeg ville ha variert dette slik at kroppen ikke venner seg til den ene eller andre måten å løpe på. Ved lav stigning vil du bli flinkere til å opprettholde hastighet, og ved høy stigning vil du kunne stimulere musklene noe mer da det blir tyngre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...