Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Driver å sonderer hvilket treningsprogram jeg skal kjøre på med etter ferien.

Jeg har kjørt SL 5x5 2 ganger tidligere og Mypreps 3-dagers programmet en gang.

Jeg satser på å trene 3 ganger i uka da det blir mest forenelig med jobb, familie, styreverv og hobbyer.

Myo-reps 3 dagers programmet

markerer med rødt det jeg skal ta

Dag 1

Bein – Beinpress (på ett bein når du trener lette vekter) eller knebøy; vurderer å kjøre først 3x8 på bøy før jeg kjører 2 sett med beinpress

Benkpress eller dips for bryst (foroverlent, albuene litt ut, ikke strekk helt ut på toppen) – se artikkelen min om De beste øvelsene for Brystet

Roing – sittende eller foroverbøyd med stang, kabel, maskin eller manualer

Bicepscurl

Legger (sittende eller stående, fortrinnsvis på et og et bein så slipper du å bruke så mye vekt på stanga/maskinen)

Dag 2

Markløft eller strake markløft

Skulderpress med manualer (anbefaler at du stopper like over hodehøyde og ikke strekker helt ut på toppen), Børge press, og/eller sidehev

Chins eller nedtrekk

Smal benkpress eller dips for triceps (overkroppen rett opp, albuene inntil kroppen, gå halvveis ned og strekk helt ut på toppen)

Mage

Dag 3

(Decline) Benkpress eller dips for bryst og skråbenk med hantler

Foroverbøyd eller sittende roing

Bein – Utfallsvarianter eller frontbøy eller knebøy

Bicepscurl

Legger (stående)

Målet mitt fremover er å redusere litt overflødig fett.

Kostholdet går i PF med 3 måltider om dagen med hovedfokus på rene proteinkilder og grønnsaker og litt karbo til kvelds.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10031-nytt-treningsprogram-etter-ferien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...