Gå til innhold

Små måltider


A_E

Anbefalte innlegg

Når jeg er mye hjemme/hjemme hele dagen, ender jeg ofte å sitte rett ved kjøkkenet og spise masse små måltider hele tiden. Jeg passer på at kalorisummen på slutten av dagen Ikke kommer over det den skal. Spiser for eksempel frokost, for å så etter noen timer spise litt frukt, litt etter det 1 brødskive og så 1 time senere 1 riskake for eksempel. Har hørt at det er bra å spise 6 måltider pr dag, men om det blir mer enn dette; Har det noe negativ innvirkning på noe som helst, eller er det til slutt kalorisummen av alt som har det meste å si? Altså kan jeg spise mange måltider om kalorisummen ikke går over det jeg skal spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sum inn og ut er det som avgjør vektøkning/reduksjon /vedlikehold :)

Ikke noe i vegen for det du gjør hvis det er noe du TRIVES med. Det eneste er vel hvordan magen responderer på hele tiden å skulle jobbe. Og hvordan energinivået er. Jeg vet bare at jeg personlig setter mer pris på måltidene når de er skikkelige måltider og jeg er sulten/har apetitt på forhånd. Måltid frekvens er dog veldig individuelt så det gjelder bare å finne ut  hva som fungerer best for deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...