Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har drevet en stund med styrketrening og har de siste månedene trappet opp turgåingen.

Følger Fyrstikkprogrammet til Kjetil Åmdal, og føler jeg får god framgang. Trener styrke 3 ganger i uken og går tur i skog og mark hver dag i ca 60 - 70 minutter. Har en hyperaktiv hund som krever plenty med aktivitet:p

Prøvde for første gang i helgen en kroppsanalyse og fikk følgende resultater:

Vekt - 93.7

Muskelmasse - 52.4

Fet - 3.2 %

Helsescore - 102 poeng

Stusset selv på resultatene og tok testen på nytt to dager etter og fikk tilnærmet samme resultat :confused:

Har brukt Myfitnesspal for å få en oversikt over hvor mye kalorier og protein jeg putter i meg. Forøvrig en genial tjeneste som anbefales. Har lag på 2300 - 2500 kalorier, men prøver nå å ligge på 2700 - 3000 kalorier og 150 - 200g protein. Tar 2 - 3 proteinshaker per dag, alt etter hvilken mat jeg får i meg.

Ut i fra kroppsanalysen har jeg ikke mye fett å gå på, og jeg ønsker ikke å tære på musklene. Har som mål å øke gjevnt i størrelse. Det jeg lurer på er hvor mye kalorier bør jeg ligge på for dagen?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9756-kalori-inntak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3.2% tror jeg er bull. Da er du på konkurransenivå i proff bodybuilding, og selv de holder ikke de nivåene lenge. Prøv å ta en dexa-scan eller i det minste kalipermåling.

Har ikke mye tro på det tallet selv heller nei. Hvor nøyaktige er slike inbody analyser?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9756-kalori-inntak/#findComment-358238
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...