Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ettersom at kneet mitt blir operert neste uke og jeg blir gående på krykker i minst 6 uker, blir det dårlig med beintrening på meg fremover. Driver å lager treningsprogram for overkropp, men de fleste triceps og ryggøvelser jeg har brukt er stående og jeg har ikke fantasi nok til å finne på alternativer. Sittende roing kunne sikkert ha funket, men så har det seg slik at det ikke er det der jeg kommer til å trene etter operasjonen.

Har noen innspill til hva jeg kan bruke?

Og kan jeg trene bryst/skuldre/triceps og rygg/biceps tre ganger i uken eller blir det for mye?

Øvelsene jeg har tenkt at kan funke er;

benkpress, chins, skulderpress, flyes, skråflyes, bicepscurl.

Joda, det er jo greie basic øvelser det, men så stopper det særlig på rygg og triceps.. Jeg vil gjerne ha en del MER øvelser å variere og presse meg på, blir bare rastløs og sur hvis jeg ikke får brukt meg ordentlig.

Fortsetter under...

Hei! Så kjedelig med det kneet ditt. Håper det blir bedre etter operasjonen. Jeg har selv gått en del på krykker det siste 1,5 året, og jeg trente da mye overkropp. Jeg var i tilegg så heldig å kunne gjennomføre lårpress og lårcurl. Jeg brukte kun apparater hvor man regulerer vekt med denne pinnen man stikker i de ulike vektene, da det å bære tunge manualer/vektskiver rundt er ubehagelig på krykker. Jeg skriver ned det programmet jeg brukte i sin helhet, så får du se om det er noen av øvelsene du ønsker å benytte:

Dag 1:

• Benkpress maskin (bryst)
  • Flyes i maskin (bryst)
  • Skulderpressmaskin (skulder)
  • Dipmaskin (triceps)
  • Lårpress (framside lår)
  • Lårcurl (bakside lår)
  • "Rumpemaskin" <-- usikker på hva jeg skal kalle den der (setemusklatur)

Dag 2:

• Nedtrekk bredt grep (rygg)
  • Nedtrekk smalt grep/ V-bar (rygg)
  • Sittende roing (rygg)
  • Bicepspress (vel... biceps)
  • Rygghev (korsrygg)
  • Ulike mageøvelser som var mulig mtp skaden (mage/core)
  • Leggpress (legger)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...