Gå til innhold

Need to get fit, vektnedgangs tips til forvirret kar.


iey9aeeh

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen,

har vært en stor fan og leser av Fitnessbloggen over en lengre periode og er meget aktiv på treningsstudio og har det gøy.

Jeg starter denne tråden pga jeg har over lengre tid fulgt bloggens tips og dere lesere her på forumet når det gjelder å legge på seg i muskelmasse. Og har hatt stor fremgang, faktsitk MEGET STOR etter jeg la om kostholdet mitt.

Men nå har det seg slik at jeg skal ned i vekt, ned i fettprosent. Har lest tusen millioner artikkler om det her på FB og diverse og fant ut at jeg skulle prøve PSMF.

Har fulgt den i 2 uker nå, med bare 1 refeeds. Ettersom jeg føler en refeed ikke har vært nødvendig.

Jeg er 20 år, er 185 høy og er 83 kilo. Trener med 80 kilo i benk, tar 10-12 Chin-ups som RM, Knebøy ligger jeg på 130 og ligger godt an på alle andre øvelser og. Jeg er en kar som liker å presse meg til et ultimatum og kjører 5 treingsøkter i uken. 4 styrke samt 1 økt cardiovaskulær som i ballsport (oftest fotball) Pleier og å forbrenne en 100-150 kcal på sykkel før hver økt ettersom jeg føler kroppen er mye mer varm og god og jeg unngår skader.

Problemet mitt er bare som sagt: Jeg vil ned i vekt, kjører PSMF, men føler jeg enten ligger på for lavt kcal nivå (kroppen bryter ned muskler fordi jeg ligger for lavt), eller at jeg har for mange økter i uka? Jeg har vært inne på FB's kalkulator og regnet ut at jeg forbrenner over 2000 kcal, altå jeg ligger nå på 1300-1500 kcal i døgnet på kostholdet. Dette er dog mat som er tatt rett ut ifra sunnhetsboka.

Blir det helt feil av meg å kjøre PSMF ettersom jeg er så treningsnarkoman? Sånn serriøst så klarer jeg ikke bare 3 styrkeøkter i uka, går på veggen når jeg ikke har noe å gjøre rett etter jobb.

Vil det gå greit å få i seg mer karbohydrater og prøve å holde fettnivået på ett lavt nivå og samt trene hard stryke og fete cardio økter?

Selv føler jeg at jeg aldri klarer å finne ut mitt forbruk av energi, noen sier 1800 kcal og andre 2200. Jeg har en veldig sittestillende jobb, men står så mye jeg kan og tar alltid trappene. Er fornøyd med kroppen min egentlig, men vil ha vekk endel prosent fett slik at nå til sommeren så kan folk se at jeg har kjempet meg gjennom timer med blodslit.

Takker for alle svar og håper noen vil sette seg in i min situasjon og sette seg inn i mitt perspektiv, og til dere som linker til andre artikkler her inne: Jeg har lest MYE og lest nøye gjennom artikkler, forum og diverse magaziner som Men's health som ahr hjulpet meg masse med kosthold. Jeg lager denne tråden nå fordi jeg tor jeg har samlet for mye informasjon og myter fra litt rundt forbi her i verden.

One Love,

iey9aeeh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...