Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del plasser at trener man styrke og kondisjon på samme dag, så vil ikke styrke øktene gi deg like mye utbytte. Noen som vet noe om dette?

Per dags dato så trener jeg ikke mye kondisjon på treningstudioet. Det blir bare med oppvarming og sykling til og fra trening. :huh:

Hvis jeg skulle tatt kondisjonstrening inn i programmet mitt og om dette er rett. Hvordan ville dere ha gjort det og hvilken kondisjons trening er best? :)

Håper på hjelp fra noen med erfaringer eller ikke :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8452-styrketrening-og-kondisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du trener det på samme dag, men forskjellige tider på dagen, så kan det gå greit. Det anbefales likevel å fordele det på to ulike dager, fordi du gir kroppen beskjed om å utføre to helt forskjellige handlinger med ulike resultater.

Skal du absolutt trene i samme økt bør du gjøre det du satser mest på først. Det gir naturligvis mening utifra at du vil være ganske utmattet etter en tøff kondisjonsøkt før en styrkeøkt.

Hva du ønsker med kondisjonstreningen avgjør hva som er mest gunstig. Skal du få bedre kondisjon anbefaler jeg 4x4-intervaller i begynnelsen og langkjøring innimellom. Er målet fettforbrenning kan du heller ta kortere intervaller, som geriljakardio, 75/45, eller lignende.

Selv har jeg fått desidert best resultater av å legge de på forskjellige dager, og å variere kondisjonstreningen i stor grad med litt av alt :)

Dersom du trener det på samme dag, men forskjellige tider på dagen, så kan det gå greit. Det anbefales likevel å fordele det på to ulike dager, fordi du gir kroppen beskjed om å utføre to helt forskjellige handlinger med ulike resultater.

Skal du absolutt trene i samme økt bør du gjøre det du satser mest på først. Det gir naturligvis mening utifra at du vil være ganske utmattet etter en tøff kondisjonsøkt før en styrkeøkt.

Hva du ønsker med kondisjonstreningen avgjør hva som er mest gunstig. Skal du få bedre kondisjon anbefaler jeg 4x4-intervaller i begynnelsen og langkjøring innimellom. Er målet fettforbrenning kan du heller ta kortere intervaller, som geriljakardio, 75/45, eller lignende.

Selv har jeg fått desidert best resultater av å legge de på forskjellige dager, og å variere kondisjonstreningen i stor grad med litt av alt :)

Da blir det styrke og kondisjon på forskjellige dager. Jeg hadde lest litt om det, men var litt usikker, så jeg er veldig takknemlig for at du tok deg tid til å hjelpe :-) og jeg har planer om å trene kondisjon, så tar 4x4 som du skreiv.

Tusen takk igjen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...