Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har begynt å trene supersett , er det noen som har erfaring med dette?

Hovedmålet mitt er å gå ned i fettprosent samtidig å bevare mest mulig muskelmasse.

Blir skikkelig sliten etter hver økt og føler dette gir ekstra piff. Kjører også kondisjon (intervall/rask gange) etter hver styrketrening.

Noen med supersett erfaring ??

Skrevet

Supersett er vel greit for å få inn litt volum og økt puls på kort tid. Som ren "styrketrening" er det bortkastet. Bedre å holde seg til én øvelse og ta de pausene du trenger for å gjennomføre den korrekt.

Skrevet

Mitt styrkeprogram består av en kombinasjon av supersett og andre "vanlige" styrkeøvelser med godt pauser f.eks. markløft. Jeg har kjempegod erfaring med det. Trener med PT en gang per uke og 2 ganger egentrening. Har hatt kjempebra utvikling:D

• 11 måneder senere...
Skrevet
Supersett er vel greit for å få inn litt volum og økt puls på kort tid. Som ren "styrketrening" er det bortkastet. Bedre å holde seg til én øvelse og ta de pausene du trenger for å gjennomføre den korrekt.

Hvorfor mener du det er bortkastet?

Vil det kalles supersett om jeg ikke har pauser mellom øvelsene i styrke? Har et program på 16 øvelser, 12 rep og 3 sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...