Gå til innhold

Gå ned i fett%-hvor mange kcal per dag er optimalt??


Karoline84

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 169cm høy,veier ca 66kg, men ønsker å gå litt ned i fett% mot sommeren.

Det jeg da lurer på er som følgende: hvor mange kcal bør jeg ligge på per dag?

Hvor mye bør komme fra protein,fett nog karbs.

Til vanlig spiser jeg ett ganske høyprotein kosthold, men en del fett, og lite karbs.

Men jeg kommer veldig fort opp i 2000kcal per dag,og ofte mer.

De siste dagene har jeg prøvd å begrense meg, og for å ta ett eksempel fra dagen i dag-

så har jeg til nå fått i meg 1800kcal. Der det meste kommer fra proteiner og fett.

Jeg får i meg ca 160-170gr proteiner hver dag. Og er litt usikker på målene på de andre.

Takker for all hjelp jeg kan få på veien! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Karoline! Har du prøvd kalorikalkulatoren vår? Der kan du legge inn dataene dine og få et greit utgangspunkt. Til å begynne med vil det kunne være en ide å f.eks kutte 500 kcal pr dag og se hvordan det går etter to uker.

Jeg har plottet inn alt eg spiser på diett.no, så har fått en viss oversikt over hvordan jeg ligger an.

Men er ikke DET som er problemet, det er hvor mye kalorier eg bør ligge på pr dag for å få en fett% nedgang.

Og hvor mye proteiner jeg bør få i meg osv! Det sier disse kalkulatorene ikke noe om.

Det eneste du kan plotte inn som "dine mål" er vektnedgang og oppgang, og det er noe jeg ikke ønsker, så blir helt feil å følge demmes ambelainger.

Det var derfor jeg lagde denne tråden her inne :)

Men takk for at du prøvde å hjelpe vertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Det finner du ut ved å finne ut omtrentlig hvor mye du bruker på en dag og reduserer med 500 derfra slik jeg anbefalte.

Hvileforbrenningen din ligger på ca 1400 kcal. Går du opp i vekt nå, holder den eller går ned? Siden du logger, hva er snitt-inntaket ditt pr uke? Svarer du på det er det nokså enkelt å ta et gjennomsnitt pr dag og trekke fra 500 kcal som et utgangspunkt. Hvor mye du trener bør også taes med, hva trener du og hvor mange ganger i uken?

Proteininntaket ditt er nokså høyt, 2-2.5 g pr kg kroppsvekt er mer enn nok. De andre næringsstoffene etter resterende kalorimengde.[/quot

Tror eg går litt opp i fett% serru.. snittinntaket pr.uke i kcal i vel sikkert rund ca 19 000kcal pr uke ink spisedagen da! :p huff..går sikkert 3000kcal ekstra den dagen! :p

Trener styrke 5 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører en 4 splitt :)

da klarte jeg å komme ned på 1906kcal i går,men damn-det va tungt! :p jeg gikk å tenkte på mat etter ca 2 timer så og si etter hvert måltid.men jeg gjennomførte, og du ser matutvalget hva jeg spiste på loggen min, se adresse på "id-kortet" mitt som kommer opp når du trykker på bildet mitt på høyre side her! ;

må justere litt.

dvs å tilføye ca 100gr mer brokkoli der eg spiser det , for å holde metthetsfølelsen lengre! :p

tror det kan hjelpe vertfall. :)

derav tilsammen

protein 195gr

karb 70gr

fett 94gr

Dette er vertfall en framgang fra sist.

Men i dag skal jeg på middag m kollegaer, men har bestemt meg for å lage min egen variant m lasagne(dem skulle ha det , og da er den jo stappfull av karb m vanli pasta eg ik tåler osv) så ska lage hj.laget protein pasta, bruke karbonadedeig, og kun ta meg 2-3 glass rødvin(en med under 2gr sukker pr liter)

Og så ska eg bake med meg sjokkoladekaken til funsjonellmat.no

så gleder eg både dem andre,PLUSS eg kan spise den å ha go samvittighet uten å bli dårlig ;) pga tåler ikke hvetemel osv! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...