Gå til innhold

Saftig proteinburger med kylling & ost

Anbefalte innlegg

PROTEINBURGER MED KYLLING & OST

Denne burgeren ble rett og slett nydelig! Kunne ikke dy meg å dele oppskriften med dere! :D

Saftig proteinhamburgerbrød;

• 2 eggehvitter
  • 50 gram skyr naturell
  • 20 gram mandelmel
  • 5 gram soyamel
  • 1 ts fiberhusk
  • En skvett vann

• En klype havsalt
  • En klype pepper
  • Hvitløkskrydder
  • Korianderkrydder
  • Rosmarin
  • Oregano
  • ....og ellers andre krydder du måtte ønske.... :)

Ca. 11,5 gram protein og 47 kcal pr. brød.

Stivpisk en av eggehvitene sammen med litt salt og sett til side. Bland de resterende ingrediensene godt sammen i en bolle. Vend inn den stivpiskede eggehvitten "litt etter litt".

Sett ovnen på 180 grader og la røren hvile i 10 - 12 minutter. Smør runde "klatter" på et bakepapirkledd stekebrett og topp med ønsket krydder. Jeg brukte stort sett det samme krydderet som jeg hadde i selve brødblandingen. Stekes i 20 minutter og avkjøles på rist etter steking. Jeg fikk tre burgerbrøddeler;

post-7048-14440840604536_thumb.jpg

Herifra er det vel bare fantasien som setter grenser - disse kan brukes til det meste! :D Jeg laget en saftig burger med; mager kesam, sukkerfri ketchup, salat, tomat, rødløk, 50 gram kyllingfilet, 1 skive lettere gulost og masse krydder. Hadde herligheten i mikrobølgeøvnen i 20 sekunder før jeg serverte, slik at osten smeltet og kyllingen ble varm!

post-7048-14440840605226_thumb.jpg

Sammen med Pepsi Max med isbiter og en liten skål med Bacon Ranch Dressing fra Walden Farms på siden, ble dette et aldeles lekkert herremåltid! :D

post-7048-14440840605768_thumb.jpg

Vel bekomme og god helg! :D

- M

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6297-saftig-proteinburger-med-kylling-ost/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...