Gjest mmmi Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 PROTEINBURGER MED KYLLING & OST Denne burgeren ble rett og slett nydelig! Kunne ikke dy meg å dele oppskriften med dere! Saftig proteinhamburgerbrød; 2 eggehvitter50 gram skyr naturell20 gram mandelmel5 gram soyamel1 ts fiberhuskEn skvett vannEn klype havsaltEn klype pepperHvitløkskrydderKorianderkrydderRosmarinOregano....og ellers andre krydder du måtte ønske.... Ca. 11,5 gram protein og 47 kcal pr. brød. Stivpisk en av eggehvitene sammen med litt salt og sett til side. Bland de resterende ingrediensene godt sammen i en bolle. Vend inn den stivpiskede eggehvitten "litt etter litt". Sett ovnen på 180 grader og la røren hvile i 10 - 12 minutter. Smør runde "klatter" på et bakepapirkledd stekebrett og topp med ønsket krydder. Jeg brukte stort sett det samme krydderet som jeg hadde i selve brødblandingen. Stekes i 20 minutter og avkjøles på rist etter steking. Jeg fikk tre burgerbrøddeler; Herifra er det vel bare fantasien som setter grenser - disse kan brukes til det meste! Jeg laget en saftig burger med; mager kesam, sukkerfri ketchup, salat, tomat, rødløk, 50 gram kyllingfilet, 1 skive lettere gulost og masse krydder. Hadde herligheten i mikrobølgeøvnen i 20 sekunder før jeg serverte, slik at osten smeltet og kyllingen ble varm! Sammen med Pepsi Max med isbiter og en liten skål med Bacon Ranch Dressing fra Walden Farms på siden, ble dette et aldeles lekkert herremåltid! Vel bekomme og god helg! - M Annix, SebArneberg, Tonje_86 og 4 andre 7 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6297-saftig-proteinburger-med-kylling-ost/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.