Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Soya-sjokolade-proteinlapper (Hehe. Disse lange navnene, altså... :))

• 2 eggehvitter
  • 2 ss soyamel
  • 1 ss proteinpulver med sjokoladesmak
  • 0.5 dl soyamelk med sjokoladesmak
  • 1 ts fiberhusk
  • 1 ts kakaopulver
  • 2-3 ss sukrin/sukrinmelis

• Litt kanel
  • Litt kardemomme
  • Litt salt
  • En skvett vann (valgfritt)

Stivpisk eggehvittene med litt sukrin/sukrinmelis og sett til side. Bland det tørre samme i en bolle, for så å tilsette soyamelken i tørrvareblandingen til slutt. Blandingen er nå en seig, brun røre. Vend inn de stivpiskede eggehvittene litt etter litt. Rør blandingen godt samme til du har en luftig, jevn røre. Tilsett en skvett vann, dersom du ønsker en mer flytende røre. Stekes på middels varme i en stekeplate.

[ATTACH]16329[/ATTACH]

Jeg fikk 6 lapper som jeg toppet med sukrinmelis, kanel, sukkerfritt syltetøy, kalorfri sjokoladedip og kalorifri karamelldip. Deretter blandet jeg 2 ss mager kesam sammen med 1/2 ts økologisk vaniljepulver, 1 ts sukrinmelis og 2 dråper vaniljeessens i en liten skål. Skålen satte jeg midt på tallerkenen mellom lappene;

16328-c48cc12bc2d31088a5fef288beb75775.jpg

Mmmmm! :D

Ønsker alle en sporty og frisk tirsdag! :D

post-7048-14440839180852_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6093-soya-sjokolade-proteinlapper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der så fryktelig fristende ut!! Skal prøve det når jeg får tilbake min utlånte miksmaster.... prøvde å stivpiske for hånd forrige dagen, men det endte med krampe i armen og stølhet dagen etter!! :)

Ja, prøv, prøv, prøv! :D De ble veldig gode! Huff, har forsøkt å piske eggehvitter for hånd et par ganger selv - snakker meg om "gratis" styrketrening!!! Haha. :) Blir nok greiere når du får tilbake mikseren din, ja! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...