Gå til innhold

Spørsmål om EPO (ikke doping)


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Først av alt - om folk skal komme med teite utsagn, meninger uten hold, politiske ytring eller sånt kan de gå et annet sted. Grunnen til at jeg skriver dette først er at jeg regner med at noen sikkert kommer til å vrenge seg i vinkel av de tre første ordene i emnet...

Det jeg lurer på er om noen her har noen god innsikt i EPO og hva det gjør. Jeg vet at det øker blodets evne til å transportere emner, deriblant oksygen. Men hvor mye har det å si om man ligger lavt i referanseområdet kontra høyt?

Grunnen til at jeg spør er at jeg sliter med hypotyreosen min. Etter at jeg begynte å selvmedisinere (med endokrinologens velsignelse siden han ikke fikk til å hjelpe meg) har jeg blitt mye bedre. Med de gamle dosene lå jeg veldig høyt i fT3 men normalt i fT4. Jeg fikk endelig mast meg til å få målt rT3 og EPO slik de gjør mange steder i utlandet, og mistankene mine stemte - rT3 var så høyt at T3 ikke kom frem til cellene. Kuttet ut T4 og ble mye bedre. Men...nå kan jeg øke og øke i doser uten å bli noe bedre, og jeg regner med at det er på grunn av lav EPO. Har noen nok innsikt til å uttale seg om det? Jeg vet at de fleste nok ikke er endokrinologer her inne, men de som har idretts- eller legeutdanning bør kunne ha noen kvalifiserte meninger om EPOs viktighet i blodets transportevner.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...