henrichsen Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg har en liten utfordring jeg ønsker å få dere som kan enda mer om kosthold til å se litt på... Hvordan ville dere fordelt disse matvarene ut på ulike måltider? De tre nedenstående tidspunktene er når jeg MÅ spise: - 1. måltid må alltid være kl 7.30 (frokost, står opp likt hver dag) - 2. måltid må alltid være 10.30 (fast lunsjtid på jobb) - Kl 15.00 må jeg alltid spise, da jeg alltid starter treningen (styrke) rett etter klokken 16.00 Mat jeg skal ha i meg (fra frokost og frem til jeg går på trening) : 100g havregryn med lettmelk Proteinshake med vann (30g protein) 1 ss omega 3 50 g nøtteblanding 1 Eple (evt. pære / appelsin) 100g kylling / en kvart porsjon ris / litt grønnsaker 2 brødskiver med magert kjøttpålegg 1 Skyr frukt Hvordan ville dere fordelt dette ut på de ovennevnte måltidene (7.30, 10.30 og 15.00!) Det vil være mulig for meg å legge inn et måltid mellom 2. måltid og kl 15.00 også, og det er vel det man aller helst bør ha også? Eller? Jeg spiser ikke etter noe periodisk faste eller lavkarbo eller noe som helst. Jeg er 28 år, 180 høy, 68 kg - trener styrke 4 dager i uken etter Tomas Fjeldbergs X-Size-program. Målet er ikke å bli "stor", men litt mer volum er selvsagt ønskelig, men lav fettprosent er vel så viktig (jmf mitt bilde). Kan også informere om at jeg tar en shake + 4 riskaker etter trening, middag med kylling/ris/grønt (standard) i 19.00-tiden + 150g mager kesam m/bær til kvelds, samt 1 ss omega 3! Ønsker fortrinnsvis at dere kommer med forslag til hvordan matvarene skal fordeles fra frokost og frem til trening, men kom gjerne med innspill til hele kostholdsplanen hvis dere sperrer opp øynene og synes noe her er helt på trynet også altså PS: Vær snill med meg å sett opp havregryn til frokost da Kan ikke styre med å ha det med på jobb Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4574-noen-kostholdseksperter-som-vil-hjelpe-litt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.