Gå til innhold

Skanning


Alexsia

Anbefalte innlegg

Hei,
Etter at jeg har trent styrketrening for ca 6 måneder, bestemt jeg å måle muskelmasse % og fett% ved hjelpe av InBody 720. Resultatet visste seg at muskelmasse var ok, men jeg måtte gjøre noe med visceralfett % som var litt høyere enn normal.  
Inne periode av 5 måneder, fortsatt jeg mer styrketrening 4-3 ganger i uke. Tydeligvis merket jeg at kroppen min har blitt sterkere siden jeg har klart å løfte tyngre vekter på treningssenteret. 
Det var på tid å se hvordan det går med progresjonen min og jeg bestemte å ta en ny skanning. 
Og resultater var overraskende og uforståelig: 
Først skan: Dato: 26.6.18 Vekt:87.6 Fett%: 29,6 Visceral fett%: 108.2 (ideal: under 100) 
Muskelmasse %: 34,8
Andre skan: Dato: 29.11.18 Vekt:85 kg Fett%: 29,7 Visceral fett%: 109.5 (ideal: under 100) Muskelmasse %: 33,6
Mitt spørsmål er: Hvordan kan min muskelmasse har gått ned, når jeg kan løfte mer enn før?
Mens visceralfett% har økt og samtidig har jeg gått nede i vekt?
I følge med disse tallene, har jeg blitt svakere innvendig, men jeg opplever motsatt på treningssenter.
Hvor nøyaktig er disse tallene egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...