Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,
Etter at jeg har trent styrketrening for ca 6 måneder, bestemt jeg å måle muskelmasse % og fett% ved hjelpe av InBody 720. Resultatet visste seg at muskelmasse var ok, men jeg måtte gjøre noe med visceralfett % som var litt høyere enn normal.  
Inne periode av 5 måneder, fortsatt jeg mer styrketrening 4-3 ganger i uke. Tydeligvis merket jeg at kroppen min har blitt sterkere siden jeg har klart å løfte tyngre vekter på treningssenteret. 
Det var på tid å se hvordan det går med progresjonen min og jeg bestemte å ta en ny skanning. 
Og resultater var overraskende og uforståelig: 
Først skan: Dato: 26.6.18 Vekt:87.6 Fett%: 29,6 Visceral fett%: 108.2 (ideal: under 100) 
Muskelmasse %: 34,8
Andre skan: Dato: 29.11.18 Vekt:85 kg Fett%: 29,7 Visceral fett%: 109.5 (ideal: under 100) Muskelmasse %: 33,6
Mitt spørsmål er: Hvordan kan min muskelmasse har gått ned, når jeg kan løfte mer enn før?
Mens visceralfett% har økt og samtidig har jeg gått nede i vekt?
I følge med disse tallene, har jeg blitt svakere innvendig, men jeg opplever motsatt på treningssenter.
Hvor nøyaktig er disse tallene egentlig? 

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/37242-skanning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...