Alexsia Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Hei, Etter at jeg har trent styrketrening for ca 6 måneder, bestemt jeg å måle muskelmasse % og fett% ved hjelpe av InBody 720. Resultatet visste seg at muskelmasse var ok, men jeg måtte gjøre noe med visceralfett % som var litt høyere enn normal. Inne periode av 5 måneder, fortsatt jeg mer styrketrening 4-3 ganger i uke. Tydeligvis merket jeg at kroppen min har blitt sterkere siden jeg har klart å løfte tyngre vekter på treningssenteret. Det var på tid å se hvordan det går med progresjonen min og jeg bestemte å ta en ny skanning. Og resultater var overraskende og uforståelig: Først skan: Dato: 26.6.18 Vekt:87.6 Fett%: 29,6 Visceral fett%: 108.2 (ideal: under 100) Muskelmasse %: 34,8 Andre skan: Dato: 29.11.18 Vekt:85 kg Fett%: 29,7 Visceral fett%: 109.5 (ideal: under 100) Muskelmasse %: 33,6 Mitt spørsmål er: Hvordan kan min muskelmasse har gått ned, når jeg kan løfte mer enn før? Mens visceralfett% har økt og samtidig har jeg gått nede i vekt? I følge med disse tallene, har jeg blitt svakere innvendig, men jeg opplever motsatt på treningssenter. Hvor nøyaktig er disse tallene egentlig? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/37242-skanning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.