Gå til innhold

Alle symptomer på lav test, 23 år gammel


Anho19

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er en 23 år gammel mann som i lengre tid har merket symptomer på lav testosteron, lav energi, irritabel, i det siste lite til INGEN sex lyst, ingen morgenereksjoner lenger og lav motivasjon, jeg gikk til fastlege for 1 år siden og tok blodprøver 

Testosteron  - 8-35 : 15

SHBG 8-60: 45

Test fritt 2.3-9.9 : 3.3

Etter å ha fortalt om symptomene ville fastlege prøve behandling med gel, dette gikk jeg på i litt over 1 mnd og følte meg mye mye bedre, etterhvert ville legen brått kutte ut fordi han så at nye prøver viste for høye verdier

Jeg sluttet med behandling og nå føler jeg meg enda verre.. Gikk til spesialist fordi jeg følte at fastlege hadde lite kunnskap rundt dette, noe han innrømmet selv.

 

Fikk svar idag fra spesialist hvor han  sa at prøvene var helt fine og i "normalen" så derfor var det ikke grunn til behandling

Test 8-35 : 18

SHBG 8-60 : 59

Test fritt 2,3 -9,9 : 3

 

Normalen Menn 25-39 år:    3,0 – 14,7
 

Det jeg lurer på er, skal jeg nå bare godta at dette er sånn jeg skal være ? jeg føler meg virkelig ikke 23 år gammel å synes det er utrolig kjipt at "normalområdet" er så bredt, hvordan kan noen som er helt i nederste grense og føler seg elendig være like normal som en som har høy test og føler seg bra? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, var ikke akkurat billig denne spesialisten heller, noen som har råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...