Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.

2012-2013 var mitt første år med styrketrening. da jeg startet veide jeg ca. 73 kg, etter 35kg vekttap. vil nødig kalle det slanking, det var vel mer egenkannibalisme som følge av dyp sorg, dog det var en del kondisjonstrening i bildet. jeg er 173 cm lang.

selv om jeg på det letteste var 69kg, var jeg aldri "tynn". ihvertfall ikke rundt magen, mulig det var gjenstridig magefett og løs hud.

Etter overtalelse fra kompiser dristet jeg meg til å tegne medlemskap på et av de lokale treningstudioene. det første halvåret besto vel av typiske "bodybuilder-øvelser", da mine kompiser introduserte meg for det. ( de brukte riktig nok "heftig kosttilskudd" alle mann..).

ca. halveis i 2012 oppdaget jeg Sturla Davidsons styrkeløftprogram, og dets simplisitet falt øyeblikkelig i smak; få øvelser, enkelt opplegg og klar beskjed om hva en skulle gjøre når en stagnerte. Jeg kan ikke påstå at programmet var fulgt slavisk fra uke til uke, grunnet reisejobb (offshore enkelte plasser finnes ikke frivekter). men jeg var fornøyd med fremgangen, økte 1rm med ca. 5-7 kg hver måned.

den gang på topp var 1rm knebøy 115 kg, Markløft 165 kg og benkpress 100 kg. kroppsvekt 80kg

Etter 12 mnd. opphold startet jeg på igjen før Jul, rett på Sturla Davidsons styrkeløftprogram. riktig nok med lette vekter. knebøy og benkpress er straks tilbake, men markløft har ikke kommet seg i samme grad. (tipper 140kg 1rm nå).

I det siste har jeg tenkt på om å trene sånn passer mitt "nivå". har sett litt på SL 5x5, og synes det virker fornuftig.

Målet mitt er å bli sterkere, samt redusere risikoen for skader som følge av jobb med statisk tunge arbeidsstillinger.

Bør jeg fortsette med Sturla Davidsons styrkeløftprogram? hva mener dere?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33211-p%C3%A5-vei-tilbake-etter-opphold-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...