Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, er en kar på 27 år som veier 87 kg, og føler meg egentlig i ålreit form.

Problemet er at jeg har en prolaps som hindrer meg i å utføre baseøvelser. Spesielt markløft føles ikke riktig, og er skeptisk til knebøy også. Jeg liker hovedsaklig å trene med egen kroppsvekt. En vanlig økt kan se slik ut:

• Oppvarming i romaskin (1500-2000m)
  • Hangups (5*5)
  • Dips (3*12), deretter nedtrekk til utmattelse, eller stående skulderpress med kettlebells
  • Gående utfall m/kettlebells (2*24 kg) 3 * 12 steg, eller beinpressmaskinen på maks 10*3
  • Kjører kjernemuskelatur øvelser (planken i litt mer avanserte varianter).

Ellers kan jeg kjøre en del trx øvelser hjemme de dagene jeg ikke gidder å dra på gymmet for å trene 30 min. Gjerne noe som går på biceps, triceps, bryst og skuldre

Så spørsmålet mitt er: Finnes det noen øvelser som kan erstatte de viktige baseøvelsene? Jeg har som mål å miste 5/ 6 kg og samtidig bli litt sterkere. Kanskje noen gode kardioøvelser som er snille med ryggen også) :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33189-trenger-noen-gode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...