Ungfola Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Hei, er en kar på 27 år som veier 87 kg, og føler meg egentlig i ålreit form. Problemet er at jeg har en prolaps som hindrer meg i å utføre baseøvelser. Spesielt markløft føles ikke riktig, og er skeptisk til knebøy også. Jeg liker hovedsaklig å trene med egen kroppsvekt. En vanlig økt kan se slik ut: Oppvarming i romaskin (1500-2000m)Hangups (5*5)Dips (3*12), deretter nedtrekk til utmattelse, eller stående skulderpress med kettlebellsGående utfall m/kettlebells (2*24 kg) 3 * 12 steg, eller beinpressmaskinen på maks 10*3Kjører kjernemuskelatur øvelser (planken i litt mer avanserte varianter). Ellers kan jeg kjøre en del trx øvelser hjemme de dagene jeg ikke gidder å dra på gymmet for å trene 30 min. Gjerne noe som går på biceps, triceps, bryst og skuldre Så spørsmålet mitt er: Finnes det noen øvelser som kan erstatte de viktige baseøvelsene? Jeg har som mål å miste 5/ 6 kg og samtidig bli litt sterkere. Kanskje noen gode kardioøvelser som er snille med ryggen også) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33189-trenger-noen-gode-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.