K33NY Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Hei Før jeg stiller hovedspørsmålet vil jeg nevne litt om meg: For ca 8 år siden var jeg veldig aktiv, tynn og sunn, var 194, 93 kg, men over tid og pga problemer privat gikk jeg i den retningen man ikke skal, trøstespising... Har fått en liten datter og etter dette har motivasjonen min kommet intenst, jeg vil bli den jeg var for meg selv og for datteren min. I dag veier jeg nok mellojm 150-160 kg.... sykt flau av dette men har begynt å trene hardt ofte og med stor vilje, men jeg føler jeg trenger hjelp ang matplan. Har ikke rørt godterier eller brus på 2 uker og vil ikke røre det lenger heller, spiser mye mer sundt, grove produkter av pasta, brød og ris, derimot sliter jeg litt med å forstå dette med kalorier og hvor mye man bør ha i seg. Har prøvd å lese meg opp, men synes det er vanskelig å finne ut hva man skal ha til mat hvor ofte og mye etc og hadde håpet på at noen her kunne hjelpe meg med dette. Slik det er i dag spiser jeg: Frokost: Havregryn eller Musli, 1 banan eller epple Mellom måltid: ikke flink med å spise mellom måltider enda men kommer seg, gjerne en banan eller Goodlife bar (kjøpt på gymgrossisten) eller druer Lunch: Samme som frokost eller grove brødskiver med kylling/kalkun/fiske pålegg, 1 banan Mellom måltid: Samme som før Middag: Fisk/Kylling/Kjøtt med grønnsaker og ris, (Betydelig mindre saus nå enn før, men prøver å kutte helt) Kvelds: Samme som frokost 1 banan eller epple eller druer Har begynt som sagt å trene aktivt, og hardt igjen og slik ser uken min ut: Mandag: Styrke trening, Planke, Beinpress, Triceps, Bryst Tirsdag: 1 time fotball + 2 timer svømming Onsdag: Styrke trening, Planke, Beinpress, Triceps, Bryst Torsdag: Styrke eller hvile dag, Fredag: 1 time fotball + 2 timer svømming Lørdag Styekr eller hvile dag Søndag: fri En annen ting som jeg er litt skeptisk på er styrke øvelsene mine per i dag, en på studioet ga meg denne planen og mente dette skulle kjøre i 4-6 uker. Alle øvelser er som følgende: 10 min oppvarming på tredemølle Beinpress, 3set 8-10 reps Press med manualer (benkpress med manualer), 3set 8-10 reps Sittende roing, 2 set 8-10 reps Nedtrekk forann, 2 set, 8-10 reps Fronthev, 2 set, 8-10 reps Nedtrekk tau, 2 set, 8-10 reps. Planken, 2 set 20-30 sekunder og 2 set så lenge jeg klarer. Jeg føler det er veldig lite fokus på mage i følge denne planen han har gitt meg.... har en øvelse til som han kaller rygg maskin.. men det du gjør er å legge deg på en veldig skråbenk aktig ting, bøyer deg så langt frem som mulig og sæ løfte deg opp igjen i en rett posisjon, holde 2 sekunder. Håper på tips og veiledning her inne, trenger all hjelp jeg kan få for å bli den gamle, sunne meg Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32758-hjelp-til-matplan/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.