MartinT Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Hei, Ønsker litt tilbakemelding på dagens program. Er relativt sett erfaren i styrketrening, men med hensikt til mine mål er jeg mindre sikker på om dette er riktig for meg. Jeg trener løping/sykling/ski 3 ganger per uke avhengig av forhold, og målet er å trene dette programmet 2 ganger per uke i tillegg. Får også nevne at vekten min er grei, den skal verken opp eller ned. Sliter noe med dårlig holdning. Mine mål for programmet: 1) Dypere knebøy med bedre teknikk 2) Øke antall pull-ups jeg får til 3) Eventuelt bli mer tøyelig foran slik at jeg klarer teknisk ordentlige frontbøy Tenker ellers jeg vil trene store deler av kroppen på dette programmet. Programmet (foreløpig): 1) Dype knebøy (ca 80% kroppsvekt): 14, 12, 10, 8, 6 repetisjoner, 2 min pause* 2) Pull-ups: 5 x 5, 2 min pause** 3) Frontbøy, 20kg kettlebell :3 x 8, 1 min pause 4) Hengende beinhev (med strake ben, så godt som det lar seg gjøre): 3 x 12, 1 min pause 5) Bulgarisk utfall, 2*16 kg hantler: 3 x 8, 1 min pause 6) Calf raise, 20 kg vektskive: 4 x 25, 30 sek pause 7) Pulley, 40 kg: 3 x 12, 1 min pause *Klarer å løfte betraktelig mer enn dette (med parallelle lår), men tenker at fokus på å komme så dypt som mulig her med best mulig teknikk er en fordel her. Er tankegangen min riktig? **Klarte å fullføre dette sist vår, men på en god dag nå klarer jeg kun 3 x 3. Leste artikkel om pull-ups i dag, hva vil være mest hensiktsmessig etter deres mening å gjøre her? Fortsette med så mye jeg klarer, bruke strikk, chins eller negatives? Tusen takk på forhånd for tilbakemeldinger! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32645-trenger-noe-tilbakemelding-p%C3%A5-program/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.