Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 22 år gammel gutt 184cm høy og vekten ligger på 75-76kg(14-16 fettprosent).

Jeg har tidligere trent MMA 6 dager (2-3 timer pr.gang) i uken, men nå skal jeg gå over til 3 dager styrke og 3 dager MMA på grunn av en kamp jeg skal gå i september. Har frem til juni/juli for å få vekten på plass for da begynner MMA øktene igjen. Har aldri tenkt på kostholdet, bare spist for å holde energien oppe. Trenger derfor hjelp med kostholdet!

Treningsprogrammet (Styrke) er et helkroppsprogram og inneholder basis-øvelser som knebøy,markløft,pullups,benkpress,millitærpress. Målet er å ligge opp mot 80kg med en lavere fettprosent, men sliter generelt å gå opp i vekt!

En vanlig dag for meg kan se sånn ut:

Frokost:

Havregryn store (50-70g)

2 scoop whey-100

2 bananer

Mellom måltid:

3 skiver dansk rugbrød m/peanøttsmør,skinke osv

rosiner/nøtter/frukt

Lunsj:

Kjøtt/fisk/egg m/ ris og grønnsaker (mengde forskjellig)

Middag:

Det som blir laget av samboer. (alt er ikke like bra for treningen)

Trening

Etter trening:

banan og rosin

2 scoop whey-100

Kveldsmat:

det jeg finner i kjøleskapet som frister.

kasein-protein

Noen dager spiser jeg noe ekstra frukt.

Er student, så tips på billig mat er jeg også takknemlig for :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32577-mma-og-opp-i-muskelmasse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!:)

Det er egne mat- tråder her inne du kan titte på:) Ellers kan jeg anbefale kaloritett mat av kvalitet som feks nøtter, avokado, fet fisk og gode billige protein kilder som feks tunfisk:)

Tusen takk :)

Er helt ny her inne, så tenkte jeg måtte prøve meg frem :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...