Lakk Lakk Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Hei og god ettermiddag, Som mange sliter jeg med å bygge muskler i beina, men jeg har i tillegg måttet avstå fra beintrening en stund på grunn av skader i korsrygg og knær. Dette har resultert i et nokså ujevnt resultat når man ser på overkropp kontra underkropp. Så jeg har to spørsmål: 1. Markløft har jeg aldri noensinne klart å gjøre riktig, og har fått streng beskjed om å holde meg unna inntill videre av fysioteraputen min på grunn av at ryggen fortsatt ikke er bra.* Per i dag utfører jeg leg extensions (maskin), knebøy med manualer og beinpress når det gjelder bein. Har tenkt å begynne med utfall. Er det noen andre beinøvelser jeg bør ha med? 2. Har en ganske godt trent overkropp og begynner å stresse litt med framgang på bein. Trener tre dager i uka (mandag, onsdag, torsdag). Er det hensiktsmessig å trene bein fullt ut hver dag, og korte ned på de øvrige øvelsene ved å kun ha to øvelser pr. muskelgruppe? F.eks: Mandag: (Bein/bryst) Knebøy Leg extensions Utfall Beinpress Benk Dips Onsdag: (Bein/skuldre) Knebøy Leg extensions Utfall Beinpress Dips Militærpress Fredag: (Bein/rygg) Knebøy Leg extensions Utfall Beinpress Pull-ups Enarms roing Overtrener jeg beina? Vil jeg miste muskelmasse i de øvrige musklene eller er dette nok for å opprettholde? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32428-trene-bein/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.