Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har trent aktivt en stund, men aldri vært strukturert i forhold til hva jeg spiser. Har vært hos en ernæringsfysiolog av ren nysgjerrighet en gang, men følte ikke jeg fikk så mye ut av dette siden det ikke var spesielt treningsrettet. Håper noen her kan hjelpe meg :)

Først noen kjappe fakta: er 172 cm høy, vekt rundt 65 kg. Akkurat nå følger jeg fitnessbloggen sitt nybegynnerprogram og trener dette som foreskrevet (2-4 dager) i uken. Utenom dette hender det jeg tar meg en kort joggeøkt eller to de ukene jeg trener styrke kun to dager.

Spisemønsteret mitt er ca noe som dette;

Frokost: en liten porsjon havregrøt

Mellommåltid: eple

Lunsj: salat, i form av pasta, to egg, mye grønnsaker og litt kjøtt i (ganske stor porsjon)

Mellommåltid: mer frukt, eventuelt et knekkebrød

Middag: her pleier jeg å være ganske sulten og spiser forholdsvis stor porsjon med f.eks kyllingfilet og potetstappe, laks og potetstappe, eller evt med ris eller pasta til.

Kveldsmat spiser jeg sjelden, men blir en brødskive hvis jeg er sulten. De dagene jeg trener pleier jeg å putte i meg en proteinshake i tillegg.

Målet med treningen er å bli stor og sterk (:)), men hadde ikke gjort noe å gå ned i fettprosent heller.. Jeg lurer på om maten jeg spiser står i stil til treningen min. Takker for all hjelp! :joyful:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32258-hjelp-til-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...