Gå til innhold

Fettprosent og muskelmasse

Anbefalte innlegg

Er sikkert noen som har spurt om det før, men etter å ha lett i forumet en stund finner jeg ikke helt noe som treffer spot on :)

Er en jente på 160 og veier ca 52 kilo. Vil gjerne ned i fettprosent og bli mer markert. Gjerne også øke muskelmassen litt. Har alltid tenkt at for å gå ned i fettprosent må jeg trene mye kardio, noe jeg gjør, men leste på VG at det må jeg ikke gjøre hvis jeg samtidig vil øke muskelmassen. Hvordan kan jeg legge opp treningen da?

Kjører 3 styrkeøkter i uka for hele kroppen og 3 økter kondisjon. Noen forslag til hvordan jeg burde trene istedenfor (vil gjerne ned i fettprosent så fort som mulig)? Og er det 5-8 reps som bygger muskler eller 8-10? Som ny i styrkerommet er det ikke lett å bli klok, hehe.

Takknemlig for svar :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3210-fettprosent-og-muskelmasse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk!! =)

Kan dette være et opplegg? :

Mandag:

Knebøy, benkpress, strakløft, roing, glute bridge, markløft og gående utfall. 6x4 sett

Tirsdag: cardio

Onsdag:

knebøy, biceps, triceps, skuldre, og mage

Torsdag: cardio

Fredag: samme som mandag

Lørdag: samme som onsdag

Søndag: fri/gå tur

Eller blir dette helt feil?

Tusen takk!! =)

Kan dette være et opplegg? :

Mandag:

Knebøy, benkpress, strakløft, roing, glute bridge, markløft og gående utfall. 6x4 sett

Tirsdag: cardio

Onsdag:

knebøy, biceps, triceps, skuldre, og mage

Torsdag: cardio

Fredag: samme som mandag

Lørdag: samme som onsdag

Søndag: fri/gå tur

Eller blir dette helt feil?

Tror du bør lage en tråd under Styrketrening for å få innspill på programmet ditt, så får du nok bedre respons enn jeg kan gi ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...