virvell Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Heisann! Går litt rett på sak jeg. Jeg har slitt med en virusinfeksjon i nedre luftveier( bronkitt+astma) i 5uker. Jeg merker at jeg fortsatt ikke frisk, men i bedring. For 14 dager siden følte jeg meg såpass bra at jeg fikk inn noen dager med gode økter, men da var det slutt, uka etter, kom feberen på besøk rimelig kjapt etter at treningsøktene var unnagjort. Og forrige uke kom forkjølelses runde nr 2 på besøk. Det jeg lurer på er hvordan bør jeg legge opp treningsbelastningen framover? Pr dags dato, så er jeg kaputt etter bare en tur på butikken.... Jeg har ca 2-3 økter på skolen pr uke. Målet er ca 3 styrkeøkter 3: kondisjonsøkter, dette kan jeg kombinere med svømmingen som jeg har på skolen. De fysiske øktene som er av regi skole må jeg prioritere først, pga obligatorisk og har jeg mere en 20% fravær får jeg ikke lov til å gå opp til eksamen. Her presser jeg meg for hardt, men har ikke noe annet valg? Muligens en av årsakene at jeg fortsatt ikke er helt frisk enda. Hvordan burde jeg legge opp treningen etter at jeg har blitt frisk, slik at jeg ikke blir syk igjen? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31524-trening-etter-en-sykdomsperiode/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
WebPT Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Slik at du ikke blir syk igjen? Bli frisk, bli ferdig med sykdomen å start lett når du er sikker på at alt er borte. Noen kan trene imens de er syke å fremdels bli frisk i en fei, andre trenger fulstendig hvile og må være helt frisk for å trene uten å få sykdom igjen. Det er jo tydelig hva du trenger å gjøre.. Forklar lærerne dine at du er syk og ikke kan presse deg 100%. Deltagelse og oppmøte er fremdels gyldig.. Spis mye , få i deg vitaminer og mineraler og drikk plenty med vann og eventuelt juice og te. Til slutt, vær tålmodig! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31524-trening-etter-en-sykdomsperiode/#findComment-1073047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.