Simen. Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Hei! Bakgrunn: trent styrke i 2-3 år, har hatt ett opphold siste året (har blitt noen økter med varierende mellomrom). Student (så lite fysisk aktivitet utenom trening). Vekt: 80kg Høyde: 180cm Programmet: Dag A. Markløft. Nedtrekk/pull-ups Bent over rows Rear delt flies Biceps stang Biceps hantler Ekstern rotasjon av arm Face pulls Rollouts Sideplanke Dag B. Benk(hantler) Skulderpress(med stang) Flyes(hantler) Front raise Push-ups. Kubansk rotasjon Face pulls. Triceps press med stang Triceps pushdowns(med tau) Landmines Planke Dag C. Goblet sqat Knebøy Rumensk markløft/hip thrust Utfall Nordic hamstrings Legger Face pulls Suitcase deadlift Pallof press Kondisjon. I tillegg vil jeg ha 2-3 kondisjonsøkter i uka. Det vil i all hovedsak dreie seg om 1-2 økter langkjøring, og 1 intervalløkt. Hva jeg trenger hjelp til: Hvilke dager(1,2,3 ... ) bør jeg legge øktene til i forhold til kondisjonsøktene? Bør jeg bytte/fjerne noen øvelser? Oppvarmingsrutiner. Hva slags øvelser vil dere anbefale før de forskjellige øktene? Mobilitet(!!!). Jeg bruker store deler av døgnet sittende og krokbøyd over en datamaskin/bok. Jeg er spesielt ute etter gode mobilitetsøvelser i forbindelse med baseøvelser (spesielt hoftemobilitet og stramme hamstrings), men ellers gjerne også gode øvelser for å få en bedre holdning. Som mange andre har jeg litt foroverroterte skuldre og hodet hengende litt fremover i forhold til nøytral stilling. Alt som har med mobilitet og skadeforebygging er av interesse. Har du andre tips og triks og komme med i tillegg så lytter jeg gjerne. På forhånd takk for alle svar! Vennlig hilsen Simen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31148-tilbakemelding-p%C3%A5-treningsprogram-og-tips-til-mobilitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.