Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker å gå ned i vekt og fettprosent, jeg løper ca 3 ganger i uken, og da løper jeg ca.1-2 timer, og som regel 1-2 harde intervalløkter. Om vinteren år jeg også mye på ski. Jeg har aldri likt å trene styrke, men har begynt med det nå, , da trener jeg 45 sek på, 15 sek av, og 2 min mellom hvert , slik ser programmet ut:

PLANKE- Vanlig, sideplanke, vanlig, sideplanke(andre siden), vanlig. To min pause, Overkropp- slags sit-ups hvor man ligger strak med armene strakt bak hodet og beina løftet fra bakken, så tar med en siup slik at mand tar seg på tærene..., amerikaner, dips fra et bord, side-situps, og til slutt push-ups, 2 min pause, RYGG, rygghev, hele tiden ha overkroppen reist fra bakken og ta utstrakte armer og bein opp og ned veldig fort hele tiden, og til slutt løfte annenhver beitn og arm

Jeg går gjennom disse i den rekkefølgen og kjører hele greien to ganger, er dette er greit program? Tenker å trene dette 2 ganger i uken kombinert med ca 3 løpeøkter....

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30947-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som du har fokusert mye på kardio. Når alt kommer til alt så må du ha hovedvekt på hva du spiser, altså kostholdet ditt for å gå ned i fett %. For å gå ned i fett må du ligge i kaloriunderskudd og for å gå opp i vekt må du være i overskudd. Nå er det jo slik at ved å trene kondisjonstrening så forbrenner du en del kalorier, og dette vil dermed hjelpe deg slik at du kommer i underskudd så lenge kostholdet ditt er normalt. Problemet ditt er (uten at jeg vet hvordan du ser ut samt høyde/vekt) at hvis du bare tår ned i fett % uten å ha musklemasse under, vil du bare se tynnere ut.

Det er her ordtaket: å skryte av at du har synlige muskler når du er tynn er som å skryte over stpre pupper når du er feit" kommer inn i bildet.

For at du skal se bra ut må du altså bygge muskelmasse for å forme kroppen. Styrkeprogrammet ditt er basert på minimalt med utstyr og du burde med fordel hatt et gymmedlemskap for å kunne trene med manualer og hatt tilgang på utsyr til bruk i baseøvelser o.l. Men er ikke et must. Det du gjerne burde revurdere var heller om du kunne tatt dette mer enn 2 ganger...

Du fokuserer mye på kardio, men det bør være en balansegang. Husk at six-packen lages på kjøkkenet og vær ærlig med deg selv.

It's actually pretty simple. either you do it, or you don't ;-) lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30947-treningsprogram/#findComment-1055548
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...