Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har løpt mye i livet mitt, men bare trent ørlite styrke. Jeg er ingen treningsnarkoman, så planlegger tre økter i uken. Å tenke på mer er urealistisk for meg.

Jeg lurer på effekten av en økt styrketrening i uken.

Hvilke muskelgrupper er bra å trene? Og øvelser? Vær gjerne så konkret med sistnevnte som mulig (apprater f eks).

Målet er vektnedgang/ikke gå opp i vekt, og stramme til litt, ikke bli en muskelbunt.

Jeg har hørt mange liker 1 x intervall, 1 x lenger tur på lav intensitet, 1 x styrke. Er dette noe å anbefale, eller blir det slik at verken løpingen eller styrketreningen gir effekt i så små doser?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30847-l%C3%B8ping-styrketrening/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hvis du skal trene styrke 3 ganger i uken så ville jeg gått fpr full kroppsprogram. Kan sende deg ett eksempel som jeg har (pdf) der det er forskjellige øvelser samt hvordan du skal variere. Hvis ønskelig så kontakt på PM (melding)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...